Računsko sodišče je izvedlo revizijo smotrnosti Občine Ravne na Koroškem (v nadaljevanju: občina) pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023. Pri tem je računsko sodišče preverilo, ali je občina določila in dosegla cilje, povezane z uresničevanjem javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo, ter navedeno investicijo strateško in operativno načrtovala in jo izvedla skladno z načrtom.
Računsko sodišče je podalo mnenje, da je bila občina pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo delno uspešna in delno učinkovita.
Revizija občine je ena izmed prečnih revizij smotrnosti pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo izbranih občin, ki so bile opravljene vzporedno z revizijo učinkovitosti ministrstva, pristojnega za šport, in Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji z namenom opozoriti na problematiko uresničevanja javnega interesa na področju investicij v športno infrastrukturo.
Občina ni imela posebne strategije, ki bi se nanašala izključno na izvajanje programov športne dejavnosti in bi vključevala tudi investicije na področju športa. Ocena stanja in izzivi na področju športa v občini so bili obravnavani v okviru posebnega programa vlaganj v športno infrastrukturo za obdobje med letoma 2017 in 2021, ki ga je sprejela občina in v katerega je bila vključena prenova letnega kopališča Ravne na Koroškem.
Investicijo prenove letnega bazena je načrtoval in izvedel Zavod za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti Ravne na Koroškem, ki je upravljavec letnega bazena in je tudi izdelal investicijsko dokumentacijo. Zadnjo verzijo dokumenta identifikacije investicijskega projekta so aprila 2018 potrdili člani sveta zavoda in s tem sprejeli odločitev o prenovi letnega bazena na način, da se prenovi bazenska ploščad in zamenja ponjava. Občina, ki je zagotovila sredstva za investicijo, v pripravo investicijske dokumentacije ni bila vključena, obenem pa ni poskrbela za to, da bi jo zavod ustrezno izdelal. Cilji investicije niso bili ustrezno določeni, saj so bili splošni, niso bili merljivi, prav tako niso bili opredeljeni kazalniki za njihovo merjenje, da bi bilo kasneje mogoče ugotavljati, ali oziroma do katere mere so bili cilji uresničeni. Poleg tega niso bili določeni ukrepi za uresničevanje ciljev, kot tudi ni bilo določeno, na kakšen način naj bi se spremljalo njihovo uresničevanje.
Načrtovanje investicije v proračunu je bilo pomanjkljivo in nepregledno, pomanjkljivosti je računsko sodišče ugotovilo tudi pri umestitvi in opredelitvi investicije v letnih programih športa. Slednji niso bili pripravljeni celovito, saj niso zagotavljali preglednosti investicij s področja bazenske infrastrukture oziroma investicij s področja športa.
Prenova letnega bazena je bila izvedena v letu 2018, kar je bilo v skladu z veljavnim načrtom. Investicija prenove bazena, katere celotna vrednost je znašala 276 tisoč EUR, je bila realizirana s prenovo ploščadi letnega bazena in zamenjavo ponjave za boljšo energetsko učinkovitost objekta. Občina ni zagotovila, da bi zavod pripravil poročilo o izvajanju investicije, kot to zahteva Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, prav tako ni bilo pripravljeno poročilo o spremljanju rezultatov in učinkov, zaradi česar je računsko sodišče ocenilo, da niso bili vzpostavljeni osnovni pogoji za spremljanje uresničevanja zastavljenih ciljev. Občina ni izvajala ustreznega nadzora nad poslovanjem zavoda, s čimer bi preverjala načrtovanje in izvajanje investicije, za katero je zagotovila proračunska sredstva.
Računsko sodišče je občini podalo priporočila, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.