Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Uresničevanje javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo

Zadnja sprememba:
8. 9. 2025

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenj o učinkovitosti ministrstva pristojnega za šport in fundacije pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo ter mnenj o učinkovitosti in uspešnosti posamezne občine pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo.

Revidirano obdobje:
2018-2023

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 320-3/2022/17
Datum: 31. 3. 2022
Sprememba sklepa:
št. 320-3/2022/29 z dne 2. 11. 2023

Opombe:

Uresničevanje javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo - Investicija Občine Ravne na Koroškem

Računsko sodišče je izvedlo revizijo smotrnosti Občine Ravne na Koroškem (v nadaljevanju: občina) pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023. Pri tem je računsko sodišče preverilo, ali je občina določila in dosegla cilje, povezane z uresničevanjem javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo, ter navedeno investicijo strateško in operativno načrtovala in jo izvedla skladno z načrtom.

Računsko sodišče je podalo mnenje, da je bila občina pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo delno uspešna in delno učinkovita.

Revizija občine je ena izmed prečnih revizij smotrnosti pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo izbranih občin, ki so bile opravljene vzporedno z revizijo učinkovitosti ministrstva, pristojnega za šport, in Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji z namenom opozoriti na problematiko uresničevanja javnega interesa na področju investicij v športno infrastrukturo.
Občina ni imela posebne strategije, ki bi se nanašala izključno na izvajanje programov športne dejavnosti in bi vključevala tudi investicije na področju športa. Ocena stanja in izzivi na področju športa v občini so bili obravnavani v okviru posebnega programa vlaganj v športno infrastrukturo za obdobje med letoma 2017 in 2021, ki ga je sprejela občina in v katerega je bila vključena prenova letnega kopališča Ravne na Koroškem.

Investicijo prenove letnega bazena je načrtoval in izvedel Zavod za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti Ravne na Koroškem, ki je upravljavec letnega bazena in je tudi izdelal investicijsko dokumentacijo. Zadnjo verzijo dokumenta identifikacije investicijskega projekta so aprila 2018 potrdili člani sveta zavoda in s tem sprejeli odločitev o prenovi letnega bazena na način, da se prenovi bazenska ploščad in zamenja ponjava. Občina, ki je zagotovila sredstva za investicijo, v pripravo investicijske dokumentacije ni bila vključena, obenem pa ni poskrbela za to, da bi jo zavod ustrezno izdelal. Cilji investicije niso bili ustrezno določeni, saj so bili splošni, niso bili merljivi, prav tako niso bili opredeljeni kazalniki za njihovo merjenje, da bi bilo kasneje mogoče ugotavljati, ali oziroma do katere mere so bili cilji uresničeni. Poleg tega niso bili določeni ukrepi za uresničevanje ciljev, kot tudi ni bilo določeno, na kakšen način naj bi se spremljalo njihovo uresničevanje.

Načrtovanje investicije v proračunu je bilo pomanjkljivo in nepregledno, pomanjkljivosti je računsko sodišče ugotovilo tudi pri umestitvi in opredelitvi investicije v letnih programih športa. Slednji niso bili pripravljeni celovito, saj niso zagotavljali preglednosti investicij s področja bazenske infrastrukture oziroma investicij s področja športa.

Prenova letnega bazena je bila izvedena v letu 2018, kar je bilo v skladu z veljavnim načrtom. Investicija prenove bazena, katere celotna vrednost je znašala 276 tisoč EUR, je bila realizirana s prenovo ploščadi letnega bazena in zamenjavo ponjave za boljšo energetsko učinkovitost objekta. Občina ni zagotovila, da bi zavod pripravil poročilo o izvajanju investicije, kot to zahteva Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, prav tako ni bilo pripravljeno poročilo o spremljanju rezultatov in učinkov, zaradi česar je računsko sodišče ocenilo, da niso bili vzpostavljeni osnovni pogoji za spremljanje uresničevanja zastavljenih ciljev. Občina ni izvajala ustreznega nadzora nad poslovanjem zavoda, s čimer bi preverjala načrtovanje in izvajanje investicije, za katero je zagotovila proračunska sredstva.

Računsko sodišče je občini podalo priporočila, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.

Deli vsebino

Uresničevanje javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo - Investiciji Mestne občine Ljubljana

Računsko sodišče je izvedlo revizijo smotrnosti Mestne občine Ljubljana pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo in pri tem preverilo, ali je občina v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023 investiciji na tem področju strateško in operativno načrtovala, določila in dosegla cilje ter ju izvedla skladno z načrtom.

Po mnenju računskega sodišča je bila občina pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo uspešna in delno učinkovita.

Revizija občine je ena izmed prečnih revizij smotrnosti pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo izbranih občin, ki so bile opravljene vzporedno z revizijo učinkovitosti ministrstva, pristojnega za šport, in Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji z namenom opozoriti na problematiko uresničevanja javnega interesa na področju investicij v športno infrastrukturo.

Občina je investiciji Kopališče Vevče in Kopališče Ilirija vključila v strategijo športa, kjer je opredelila cilje, ciljne vrednosti in kazalnike, ni pa ju vključila v trajnostno urbano strategijo niti v letne programe športa. Projekt Kopališče Vevče je občina začela izvajati še preden je imela potrjeno dokumentacijo z opredeljenim obsegom projekta ter njegovo finančno in časovno konstrukcijo, kasneje pripravljena investicijska dokumentacija pa je bila pomanjkljiva. 8 let po sprejemu prvotnega investicijskega programa za Kopališče Ilirija je občina sprejela novelacijo investicijskega projekta, s katero se je projekt po vrednosti in obsegu bistveno zmanjšal, z drugo novelacijo investicijskega programa pa se je vrednost investicije povečala za 31,3 milijona EUR, pri čemer z razlogi povišanja stroškov mestni svet občine ni bil seznanjen, saj ni bilo obrazloženo niti v investicijski dokumentaciji niti v odloku o proračunu ali zaključnem računu.

Ob zaključku leta 2023 so bile gradbene aktivnosti obeh investicij še v teku, kar je bilo tudi v skladu s časovnim in finančnim načrtom v sprejeti investicijski dokumentaciji.

Računsko sodišče je občini podalo priporočila, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.

 

Logotip Cilji trajnostnega razvoja
Logotip cilja 3 z napisom: Zdravje in dobro počutje
Deli vsebino

Uresničevanje javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo - Investicija Mestne občine Slovenj Gradec

Računsko sodišče je izvedlo revizijo smotrnosti Občine Slovenj Gradec pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo in pri tem preverilo, ali je občina v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023 investicijo na tem področju strateško in operativno načrtovala, določila in dosegla cilje ter jo izvedla skladno z načrtom.

Računsko sodišče je podalo mnenje, da je bila občina pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo uspešna in delno učinkovita.

Revizija občine je ena izmed prečnih revizij smotrnosti pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo izbranih občin, ki so bile opravljene vzporedno z revizijo učinkovitosti ministrstva, pristojnega za šport, in Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji z namenom opozoriti na problematiko uresničevanja javnega interesa na področju investicij v športno infrastrukturo.
Občina ni pripravila posebne strategije športa, prav tako projekta izgradnje bazenov ni vključila v letne programe športa, je pa to področje obravnavala v okviru trajnostne strategije, kjer je bil projekt zajet v trajnostni strategiji in opredeljen v sklopu strateškega cilja "privlačno mesto". Zanj pa so bili opredeljeni splošni, specifični in operativni cilji ter določeni ustrezno ovrednoteni kazalniki.

Projekt sanacije degradiranega območja je bil v letih od 2017 do 2023 načrtovan v letnih proračunih in načrtih razvojnih programov. Za izvedbo investicije je občina zagotovila celotno investicijsko dokumentacijo z ustreznimi podatki in analizami za sprejem odločitve o izvedbi investicije, ki je bila ustrezno novelirana ob vseh ključnih spremembah. Občina je o izvedbi investicije sprotno poročala v poslovnih poročilih ter ob zaključku projekta o doseganju načrtovanih ciljev.
Rok zaključka projekta je bil prvotno načrtovan leta 2020, ki pa se je zaradi zahtevnih postopkov izvedbe javnega naročila ter vpliva epidemije covida-19 premaknil v leto 2022. Doseženi so bili vsi predvideni operativni cilji, s čimer je občina prispevala tudi k uresničitvi specifičnih in splošnih ciljev projekta.

Računsko sodišče je občini podalo priporočila, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.

 

Logotip Cilji trajnostnega razvoja
Logotip cilja 3 z napisom: Zdravje in dobro počutje
Deli vsebino

Uresničevanje javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo - Investicija Občine Radovljica

Računsko sodišče je izvedlo revizijo smotrnosti Občine Radovljica pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo in pri tem preverilo, ali je občina v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023 investicijo na tem področju strateško in operativno načrtovala, določila in dosegla cilje ter jo izvedla skladno z načrtom.

Računsko sodišče je podalo mnenje, da je bila občina pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo delno uspešna in delno učinkovita.

Revizija občine je ena izmed prečnih revizij smotrnosti pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo izbranih občin, ki so bile opravljene vzporedno z revizijo učinkovitosti ministrstva, pristojnega za šport, in Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji z namenom opozoriti na problematiko uresničevanja javnega interesa na področju investicij v športno infrastrukturo.

Občina je investicijo prenove kopališča Radovljica vključila v svoje strateške dokumente, kjer so bili cilji investicije ustrezno opredeljeni, niso pa bili določeni kazalniki za merjenje zastavljenih ciljev in ukrepi za njihovo uresničevanje, zato ni mogoče ugotoviti, koliko je investicija doprinesla k strateškim ciljem občine na področju športne dejavnosti in športne infrastrukture.

Vsa zahtevana investicijska dokumentacija je vsebovala potrebne analize in podatke, na podlagi katerih je občina lahko sprejela odločitev o izvedbi investicije. Investicija je bila načrtovana tudi v letnih programih športa, ki so bili podlaga za načrtovanje v letnih proračunih in načrtih razvojnih programov za leta 2021, 2022 in 2023, zaradi nejasnega prikaza podatkov za izvedbo investicije za leti 2022 in 2023 pa ni bila razvidna povezava načrtovanih zneskov v načrtu razvojnih programov, investicijski dokumentaciji in gradbeni pogodbi. Pogodbeno določena vrednost investicije, ki je bila za 8,9% višja od vrednosti, ki je bila načrtovana v investicijski dokumentaciji, se je še štirikrat povečala in je bila ob zaključku kar za 17,8 % večja od prvotno dogovorjene. Izvedba del je bila zaključena maja 2023, pred potekom pogodbeno določenega roka izvedbe.

Računsko sodišče je občini podalo priporočila, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.

Logotip Cilji trajnostnega razvoja
Logotip cilja 3 z napisom: Zdravje in dobro počutje
Deli vsebino

Uresničevanje javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo - Investicija Občine Slovenske Konjice

Računsko sodišče je izvedlo revizijo smotrnosti Občine Slovenske Konjice pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo in pri tem preverilo, ali je občina v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023 investicijo na tem področju strateško in operativno načrtovala, določila in dosegla cilje ter jo izvedla skladno z načrtom.

Računsko sodišče je podalo mnenje, da je bila občina pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo delno uspešna, a neučinkovita.

Revizija občine je ena izmed prečnih revizij smotrnosti pri uresničevanju javnega interesa na področju investicij v javno bazensko infrastrukturo izbranih občin, ki so bile opravljene vzporedno z revizijo učinkovitosti ministrstva, pristojnega za šport, in Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji z namenom opozoriti na problematiko uresničevanja javnega interesa na področju investicij v športno infrastrukturo.

Občina je investicijo v celovito prenovo bazena Slovenske Konjice vključila le v enega od treh strateških dokumentov, prav tako investicije ni vključila v letna programa športa za leti 2018 in 2019. V letnih proračunih in načrtih razvojnih programov ni ustrezno predstavila ciljev investicije, je pa v posamezni spremembi proračunskega dokumenta ustrezno predstavila stanje investicije in pojasnila razloge za spremembe načrtovanih zneskov.

Občina je začela izvajati rekonstrukcijo bazena Slovenske Konjice na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta, ki ga je brez ustreznega pooblastila potrdil župan. Investicija je bila v letu 2020 zaključena brez potrjene investicijske dokumentacije, ki jo je občina dokončno izdelala šele po izvedeni investiciji. Ob sklenitvi pogodbe o izvedbi del je občina prevzela več obveznosti, kot je imela za ta namen načrtovanih sredstev v načrtu razvojnih programov, zaradi dodatnih del za dokončanje investicije, ki so bila v veliki meri posledica pomanjkljivo izdelane investicijske dokumentacije, pa se je končna vrednost povišala za 13,8 %.

Cilji občine so bili v strateških dokumentih določeni zelo splošno, niso bili jasni in merljivi ter ni bilo določeno, kdo, kdaj in na kakšen način bo spremljal njihovo uresničevanje. Občina tako ni razpolagala s podatki, ali in kako je investicija prispevala k doseganju zastavljenih ciljev.

Računsko sodišče je občini podalo priporočila, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.

Logotip Cilji trajnostnega razvoja
Logotip cilja 3 z napisom: Zdravje in dobro počutje
Deli vsebino