Računsko sodišče za potrebe izvajanja revizijske pristojnosti zbira relevantne podatke, jih preučuje in prepoznava tveganja za nepravilno ali nesmotrno porabo javnih sredstev. Raziskava bo računskemu sodišču služila kot pomoč pri identifikaciji področij za izvedbo revizij, njene rezultate, skupaj z relevantnimi javno dostopnimi podatki in našimi opažanji, pa objavljamo, ker menimo, da so lahko koristni tako za deležnike na vseh ravneh zagotavljanja storitev, kot tudi za prebivalce, torej koristnike teh storitev.
Za raziskavo med občinami smo se odločili, ker najbolje poznajo konkretne težave prebivalcev pri dostopanju do storitev splošnega pomena - so enota države, ki je najbližja prebivalcem kot koristnikom storitev, obenem pa morajo velik del teh storitev tudi zagotavljati.
Pri analizi in predstavitvi smo izhajali iz odgovorov občin in javno dostopnih podatkov, pri čemer njihove pravilnosti oziroma točnosti nismo preverjali.
Dostop do storitev kot so pitna voda, izobraževanje, zdravstvo, internet, javni prevoz naj bi bil zagotovljen vsem prebivalcem v Republiki Sloveniji v primerljivi kakovosti.
Žal pa temu ni tako.
Da bi dobili boljši vpogled v to, za prebivalce in javne finance, izjemno pomembno področje smo med vsemi 212 občinami izvedli raziskavo o težavah njihovih prebivalcev pri dostopanju do storitev splošnega pomena.
Za kar 3/4 občin je nujna prisotnost naslednjih storitev: vrtec, trgovina, splošni zdravnik, osnovna šola, bankomat, poslovalnica pošte, AED, pokrit športni objekt, pomoč/oskrbo na domu, zobozdravnik, lekarna in medkrajevni potniški prevoz.
Odstotek občin v katerih je prisotna posamezna storitev:
Sam obstoj določene storitve na območju občine pa še ne pomeni, da se ta izvaja kakovostno, oziroma da se izvaja v primerljivi kakovosti za vse prebivalce občine.
Odgovori občin glede zaznanih težav pri dostopanju do posameznih storitev so povezani z nekaterimi značilnostmi občine (število prebivalcev, starost prebivalcev, gostota poselitve, površina).