Velikost pisave

Za dodatno povečavo pisave lahko uporabite tudi:

CTRL + za povečavo
CTRL - za pomanjšavo

 

V primeru težav pri dostopanju do informacij nam te lahko sporočite na webmaster.rsrs@rs-rs.si, zaželeni pa so tudi vaši predlogi in povratne informacije glede uporabniške izkušnje dostopnosti na spletni strani.

Dostopnost

Vsebina spletišča računskega sodišča je zasnovana z namenom zagotoviti univerzalno dostopnost objavljenih informacij komurkoli, kadarkoli in brezplačno. Ker univerzalno dostopnost omejujejo predvsem zdravstvene omejitve uporabnikov spletišča (te obsegajo predvsem vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne omejitve, ipd.) ter tehnične omejitve, smo le-tem posvetili posebno pozornost in skušali spletišče v čim večji meri prilagoditi, zato upoštevamo naslednja priporočila:

  • uporabljamo pisave, ki jim je mogoče povečati velikost,
  • pomembne slike so opremljene z opisi,
  • ne uporabljamo premikajočih slik (GIF),
  • imena povezav so opisna,
  • videoposnetki so večinoma opremljeni s podnapisi.

Spletišče je optimizirano za uporabo na različnih vrstah naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon) in za različne spletne brskalnike in operacijske sisteme. Zaradi boljše podpore za osebe s posebnimi potrebami vam priporočamo uporabo najnovejše različice spletnih brskalnikov, kadarkoli je to mogoče. Kljub temu da si prizadevamo v čim večji možni meri povečati dostopnost in uporabnost našega spletišča, pa vsi elementi ne omogočajo optimizacije za popolno dostopnost. Zato določene objavljene vsebine ne izpolnjujejo vseh zahtev glede dostopnosti, kot jih določa Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij. Te vsebine so:

  • na spletišču uporabljamo format PDF za dokumente:
    • revizijska poročila in druga poročila, ki so jim dodani krajši povzetki, ki so tekstovno dostopni (dokumenti formata doc in docx), ter
    • razne predstavitve (npr. infografike, plakati, priročniki);
  • na vstopni strani se nahajajo trije elementi z drsnikom za avtomatsko rotacijo, ki ima omejene možnosti ročne zaustavitve;
  • za vizualno popestritev vsebin tem, novic in člankov uporabljamo fotografije in drugo slikovno gradivo, s katerim upravljamo; fotografije in drugo slikovno gradivo so podnaslovljeni, vsebujejo podatke o viru in imajo vneseno alternativno besedilo, ne vsebujejo pa podrobnejših opisov slik ali transkripcij besedil, saj bi prilagoditev pomenila nesorazmerno breme;
  • shema organizacijske strukture računskega sodišča.

Izjava o dostopnosti

O projektu

Projekt

Dostopnost storitev splošnega pomena

Dostop do storitev kot so pitna voda, izobraževanje, zdravstvo, internet, javni prevoz naj bi bil zagotovljen vsem prebivalcem v Republiki Sloveniji v primerljivi kakovosti.
Žal pa temu ni tako.


Da bi dobili boljši vpogled v to, za prebivalce in javne finance, izjemno pomembno področje smo med vsemi 212 občinami izvedli raziskavo o težavah njihovih prebivalcev pri dostopanju do storitev splošnega pomena.

 

96,7% občin je izpostavilo težave prebivalcev pri dostopanju do storitev splošnega pomena, največ na področjih:

 

Katere storitve so občinam najbolj pomembne?

Za kar 3/4 občin je nujna prisotnost naslednjih storitev: vrtec, trgovina, splošni zdravnik, osnovna šola, bankomat, poslovalnica pošte, AED, pokrit športni objekt, pomoč/oskrbo na domu, zobozdravnik, lekarna in medkrajevni potniški prevoz.

Prisotnost storitev po občinah

Odstotek občin v katerih je prisotna posamezna storitev:

Sam obstoj določene storitve na območju občine pa še ne pomeni, da se ta izvaja kakovostno, oziroma da se izvaja v primerljivi kakovosti za vse prebivalce občine.
 

V povprečju so občine težave svojih prebivalcev pri dostopanju do storitev zaznale na 6 od 18 izbranih področij.

Made with Flourish

Katere storitve so najbolj problematične?

Odgovori občin glede zaznanih težav pri dostopanju do posameznih storitev so povezani z nekaterimi značilnostmi občine (število prebivalcev, starost prebivalcev, gostota poselitve, površina).