Velikost pisave

Za dodatno povečavo pisave lahko uporabite tudi:

CTRL + za povečavo
CTRL - za pomanjšavo

 

V primeru težav pri dostopanju do informacij nam te lahko sporočite na webmaster.rsrs@rs-rs.si, zaželeni pa so tudi vaši predlogi in povratne informacije glede uporabniške izkušnje dostopnosti na spletni strani.

Dostopnost

Vsebina spletišča računskega sodišča je zasnovana z namenom zagotoviti univerzalno dostopnost objavljenih informacij komurkoli, kadarkoli in brezplačno. Ker univerzalno dostopnost omejujejo predvsem zdravstvene omejitve uporabnikov spletišča (te obsegajo predvsem vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne omejitve, ipd.) ter tehnične omejitve, smo le-tem posvetili posebno pozornost in skušali spletišče v čim večji meri prilagoditi, zato upoštevamo naslednja priporočila:

  • uporabljamo pisave, ki jim je mogoče povečati velikost,
  • pomembne slike so opremljene z opisi,
  • ne uporabljamo premikajočih slik (GIF),
  • imena povezav so opisna,
  • videoposnetki so večinoma opremljeni s podnapisi.

Spletišče je optimizirano za uporabo na različnih vrstah naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon) in za različne spletne brskalnike in operacijske sisteme. Zaradi boljše podpore za osebe s posebnimi potrebami vam priporočamo uporabo najnovejše različice spletnih brskalnikov, kadarkoli je to mogoče. Kljub temu da si prizadevamo v čim večji možni meri povečati dostopnost in uporabnost našega spletišča, pa vsi elementi ne omogočajo optimizacije za popolno dostopnost. Zato določene objavljene vsebine ne izpolnjujejo vseh zahtev glede dostopnosti, kot jih določa Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij. Te vsebine so:

  • na spletišču uporabljamo format PDF za dokumente:
    • revizijska poročila in druga poročila, ki so jim dodani krajši povzetki, ki so tekstovno dostopni (dokumenti formata doc in docx), ter
    • razne predstavitve (npr. infografike, plakati, priročniki);
  • na vstopni strani se nahajajo trije elementi z drsnikom za avtomatsko rotacijo, ki ima omejene možnosti ročne zaustavitve;
  • za vizualno popestritev vsebin tem, novic in člankov uporabljamo fotografije in drugo slikovno gradivo, s katerim upravljamo; fotografije in drugo slikovno gradivo so podnaslovljeni, vsebujejo podatke o viru in imajo vneseno alternativno besedilo, ne vsebujejo pa podrobnejših opisov slik ali transkripcij besedil, saj bi prilagoditev pomenila nesorazmerno breme;
  • shema organizacijske strukture računskega sodišča.

Izjava o dostopnosti

O projektu

Projekt

Cene občinskih storitev

Cene, ki jih morajo občani plačevati za občinske storitve (pitna voda, vrtec, odvoz komunalnih odpadkov), se od občine do občine razlikujejo, pri čemer so razlike pogosto tudi znatne.

Odvisne so od različnih dejavnikov, kot na primer kakovost storitve, učinkovitosti zagotavljanja storitve, obseg infrastrukture. Gre za vprašanje cenovne dostopnosti kakovostnih storitev, ki bo v prihodnosti zaradi posledic pandemije, nestabilnih geopolitičnih razmer in nepredvidljivih gospodarskih gibanj še bolj aktualno kot v preteklosti.

Z namenom vzpostavitve boljše preglednosti, in s tem izhodišča za preverjanje ter izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izvajanja storitev, smo med vsemi 212 občinami izvedli raziskavo o cenah izbranih občinskih storitev.

 

Cene občinskih storitev smo primerjali na naslednjih področjih:

 

Skupni mesečni stroški
za povprečno gospodinjstvo

Zbrane podatke o cenah smo tudi združili za namen predstavitve celotnega mesečnega stroška, ki ga ima povprečno gospodinjstvo v posamezni občini.

 

Razporeditev občin glede na višino skupnih mesečnih stroškov za povprečno gospodinjstvo

Gospodinjstva bi v večini občin za izbranih 6 storitev pračevala med 60 in 100 € mesečno.

Občine, ki so po obeh kriterijih (tako po kriteriju skupnih mesečnih stroškov, kot po kriteriju pogostosti najvišjih/najnižjih cen) najpogosteje med:
• najcenejšimi so občine: Videm, Črenšovci in Turnišče
• najdražjimi so občine: Izola, Šmartno pri Litiji, Ig, Miren - Kostanjevica in Mengeš.

 

Razlike med občinskimi cenami - odstopanja cen od povprečnih cen

Najmanjše razlike med občinskimi cenami so pri polnih cenah programov vrtcev (razmerje med spodnjo in zgornjo ceno je 1: 1,19). Največje razlike med občinskimi cenami so na področju komunalnega prispevka (razmerje med spodnjo in zgornjo ceno je 1: 4,85). Na dejansko razliko v plačilih uporabnikov, pa dodatno vplivajo še morebitne dodatne subvencije posameznih občin.

Razlike med skupnimi mesečnimi stroški za povprečno gospodinjstvo za 6 občinskih storitev so manjše (razmerje je 1: 1,35), kot so razlike pri posameznih cenah med občinami pri večini posameznih področij. To pomeni, da imajo občine v povprečju le na posameznih področjih cene, ki so med višjimi, hkrati pa imajo lahko pri drugih področjih cene, ki so med nižjimi.