Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Učinkovitost poslovanja Kontrole zračnega prometa Slovenije d.o.o. v letih od 2010 do 2012

Zadnja sprememba:
20. 9. 2016

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o smotrnosti ureditve razmerij pri infrastrukturi za izvajanje gospodarske javne službe navigacijskih služb zračnega prometa ter izrek mnenja o smotrnosti poslovanja Kontrole zračnega prometa Slovenije, d.o.o., Ljubljana.

Revidirano obdobje:
2010 do 2012

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 3262-1/2012/10 in št. 3262-1/2012/17 z dne 9. 5. 2013
Datum: 22. 2. 2013

Opombe:

Učinkovitost ureditve področja izvajanja gospodarske javne službe navigacijskih služb zračnega prometa

Računsko sodišče je revidiralo učinkovitost poslovanja Ministrstva za infrastrukturo in prostor ter javnega podjetja Kontrola zračnega prometa Slovenije (KZPS) pri ureditvi gospodarske javne službe navigacijskih služb zračnega prometa v obdobju od leta 2010 do 2012.

Ministrstvo za infrastrukturo kljub več letni zamudi še vedno ni pripravilo podzakonskih aktov in ni določilo, kateri objekti in naprave predstavljajo infrastrukturo, zato so razmerja med ministrstvom in KZPS še vedno neustrezno urejena, čeprav smo na to opozarjali že leta 2008 v prvi reviziji. Posledično je KZPS v ceno vračunala 2,4 milijona stroškov, ki dejansko niso nastali. KZPS ni upoštevala priporočil vlade, naj zniža svoje stroške za 5%, temveč jih je povečala in s tem ustvarila za 3,6 milijona evrov več stroškov od priporočenih. Vsaj 2,5 milijona evrov stroškov smo ocenili kot neupravičene, in sicer zaradi povečanja plač in izplačila različnih dodatkov, plačila vinjet, zdravstvenih pregledov in rekreacijskega dopusta. Pri gradnji centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa pa je KZPS plačala končni obračun za gradnjo novega centra v znesku 807 tisoč evrov, ki nima podlag v gradbeni pogodbi ali v aneksih.

Ob tem bi veljalo še opozoriti, da je KZPS 8. najdražji izvajalec kontrole zračnega prometa od 37 članic EUROCONTROL-a, da ima polovico nižjo produktivnost od povprečja in kljub slabši izobrazbeni strukturi za 2,5-krat večje povprečne plače kot zaposleni na ministrstvu ali Javni agenciji za civilno letalstvo (JACL). Zaradi te sistemske neusklajenosti tako ministrstvo kot JACL težko pridobivata ustrezne kadre za izvajanje svojih nalog, posledično pa je nadzor nad KZPS izjemno šibek.

Deli vsebino