Računsko sodišče je revidiralo pravilnost poslovanja Mestne občine Slovenj Gradecv delu, ki se nanaša na pripravo proračuna in zaključnega računa proračuna za leto 2016, in ji izreklo mnenje s pridržkom.
Občina pred pričetkom priprave proračuna ni ustrezno določila proračunskih uporabnikov, ki so hkrati predlagatelji finančnih načrtov.
Obrazložitve finančnega načrta za leto 2016 v delu, ki se nanaša na načrtovana oziroma realizirana sredstva za spodbujanje razvoja turizma in gostinstva, nujno zdravstveno varstvo, knjižničarstvo in založništvo ter predšolsko vzgojo, niso popolne, poročilo o realizaciji proračuna v prvem polletju 2016 in poročilo o doseženih ciljih in rezultatih ne vsebujeta vseh predpisanih sestavin, poročila o doseženih ciljih in rezultatih kot sestavni del poslovnega poročila za leto 2016 pa občina ni pripravila.
Splošni in posebni del zaključnega računa proračuna za leto 2016 ter obrazložitev splošnega dela zaključnega računa proračuna za leto 2016 ne vsebujejo vseh predpisanih sestavin, obrazložitev posebnega dela zaključnega računa proračuna za leto 2016 pa ne vsebuje poročil o realizaciji finančnih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov.
Pri pripravi načrta razvojnih programov za obdobje od leta 2016 do leta 2019 občina ni upoštevala meril za izbiro med konkurenčnimi programi ali projekti, saj teh meril in načina njihove uporabe nima predpisanih, za en projekt je dokument identifikacije investicijskega projekta izdelala oziroma pridobila šele po tem, ko je bil projekt že vključen v načrt razvojnih programov, 11 projektov pa je uvrstila v načrt razvojnih programov, ne da bi zanje izdelala dokumente identifikacije investicijskega projekta.
Župan je osnutek proračuna za leto 2016, poročilo o realizaciji proračuna v prvem polletju 2016 in predlog zaključnega računa proračuna za leto 2016 prepozno predložil občinskemu svetu, predlog zaključnega računa proračuna za leto 2016 pa je prepozno predložil tudi Ministrstvu za finance.
Občina dela predvidenih proračunskih prejemkov ni zadržala in izkazala kot splošne proračunske rezervacije, izplačala je več sredstev, kot jih je imela načrtovanih na proračunski postavki, za vse neposredne uporabnike ni določila obsega izdatkov za posamezno trimesečje ali drugo obdobje, v okviru katerega smejo neposredni uporabniki plačevati obveznosti, ter ni mesečno načrtovala likvidnosti proračuna. Župan je prerazporedil sredstva v skupnem znesku 94.915 evrov med področji proračunske porabe, občina pa je o izvršenih prerazporeditvah proračunskih sredstev tudi pomanjkljivo poročala.
Računsko sodišče je Mestni občini Slovenj Gradec podalo priporočila za izboljšanje poslovanja.