Velikost pisave

Za dodatno povečavo pisave lahko uporabite tudi:

CTRL + za povečavo
CTRL - za pomanjšavo

 

V primeru težav pri dostopanju do informacij nam te lahko sporočite na webmaster.rsrs@rs-rs.si, zaželeni pa so tudi vaši predlogi in povratne informacije glede uporabniške izkušnje dostopnosti na spletni strani.

Dostopnost

Vsebina spletišča računskega sodišča je zasnovana z namenom zagotoviti univerzalno dostopnost objavljenih informacij komurkoli, kadarkoli in brezplačno. Ker univerzalno dostopnost omejujejo predvsem zdravstvene omejitve uporabnikov spletišča (te obsegajo predvsem vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne omejitve, ipd.) ter tehnične omejitve, smo le-tem posvetili posebno pozornost in skušali spletišče v čim večji meri prilagoditi, zato upoštevamo naslednja priporočila:

  • uporabljamo pisave, ki jim je mogoče povečati velikost,
  • pomembne slike so opremljene z opisi,
  • ne uporabljamo premikajočih slik (GIF),
  • imena povezav so opisna,
  • videoposnetki so večinoma opremljeni s podnapisi.

Spletišče je optimizirano za uporabo na različnih vrstah naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon) in za različne spletne brskalnike in operacijske sisteme. Zaradi boljše podpore za osebe s posebnimi potrebami vam priporočamo uporabo najnovejše različice spletnih brskalnikov, kadarkoli je to mogoče. Kljub temu da si prizadevamo v čim večji možni meri povečati dostopnost in uporabnost našega spletišča, pa vsi elementi ne omogočajo optimizacije za popolno dostopnost. Zato določene objavljene vsebine ne izpolnjujejo vseh zahtev glede dostopnosti, kot jih določa Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij.

    Več o tem v Izjavi o dostopnosti >

    Revizija

    Učinkovitost ukrepov za obvladovanje zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami

    Zadnja sprememba:
    18. 4. 2023

    Podatki o reviziji

    Revidiranec/ci:

    Cilj revizije:

    Izrek mnenja o učinkovitosti ukrepov revidirancev v zvezi z obvladovanjem zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami.

    Revidirano obdobje:
    1. 1. 2018 do 31. 12. 2021

    Sklep o reviziji:
    Številka sklepa: 320-11/2021/2
    Datum: 23. 6. 2021

    Opombe:

    Obvladovanje zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami

    Računsko sodišče je izvedlo revizijo na Ministrstvu za zdravje (v nadaljevanju: MZ), Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport (v nadaljevanju: MIZŠ) in Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v nadaljevanju: MDDSZ) s ciljem, da izreče mnenja o njihovi učinkovitosti pri obvladovanju zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami v obdobju od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2021. Po mnenju računskega sodišča so MZ, MIZŠ in MDDSZ prepoznali naraščajočo problematiko zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami, saj so v sodelovanju s številnimi deležniki načrtovali in izvajali več ukrepov in aktivnosti, vendar pa so bili pri obvladovanju zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami le delno učinkoviti.

    Informatizacija oziroma digitalizacija je vse bolj prisotna na vseh področjih človekovega življenja. Digitalne tehnologije tako postajajo ključno orodje pri izobraževanju, opolnomočenju in socializaciji otrok ter mladostnikov in s tem prispevajo k večji kakovosti njihovega življenja. Poleg koristi in mnogih pozitivnih učinkov pa iz uporabe digitalnih tehnologij in vključenosti v digitalno okolje izhajajo tudi številne nevarnosti in tveganja, med katera sodijo tudi prezgodnja uporaba, prekomerna uporaba ter zasvojenost z digitalnimi tehnologijami. Zadnja leta smo priča porastu problematike, vezane na uporabo digitalnih tehnologij, in sicer predvsem pri mlajših generacijah. Zasvojenost osebe z digitalnimi tehnologijami kot tudi prekomerna uporaba lahko negativno vplivata na fizično in duševno zdravje.
    Ključno vlogo pri vzgoji otrok in pri obvladovanju zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami imajo starši oziroma skrbniki, pri ukrepanju v korist otroka pa se pomembno vključuje tudi država. MZ, MIZŠ in MDDSZ so poskrbeli za izvajanje analiz o uporabi digitalnih tehnologij s strani otrok in mladostnikov, vendar pa niso zagotovili vseh potrebnih podatkov o obsegu in namenu uporabe digitalnih tehnologij s strani otrok in mladostnikov. Ob odsotnosti vseh relevantnih podatkov določanje ciljev in ukrepov za obvladovanje zasvojenosti otrok in mladostnikov z digitalnimi tehnologijami ni bilo v celoti ustrezno.
    Za izvajanje storitev, ki so lahko neposredno ali posredno povezane z obvladovanjem digitalnih zasvojenosti, so MZ, MIZŠ in MDDSZ vzpostavili več javnih služb, vendar pa njihove organiziranosti niso ustrezno načrtovali, saj niso natančno določili nalog posameznih deležnikov. Noben deležnik, ki storitve izvaja v okviru javne službe, še ni specializiran za preprečevanje in/ali zdravljenje digitalnih zasvojenosti. Za dopolnitev storitev v okviru javne mreže sta MZ in MDDSZ izvajala javne razpise, na podlagi katerih sta sofinancirala programe zunanjih izvajalcev.
    MZ, MIZŠ in MDDSZ še niso poskrbeli za protokole sodelovanja med posameznimi deležniki (v in izven javne službe), zato se posamezni deležniki pri obravnavi otroka ali mladostnika s prepoznanimi težavami zaradi prekomerne uporabe digitalnih tehnologij odločajo po lastni presoji. Po oceni računskega sodišča so imeli prav zunanji izvajalci največjo vlogo pri zagotovitvi enotnega ukrepanja pri obvladovanju digitalnih zasvojenosti otrok in mladostnikov in pri promociji ukrepov.
    Računsko sodišče je MZ, MIZŠ in MDDSZ podalo več priporočil za ukrepanje, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila.

     

    Logotip cilja 3 z napisom: Zdravje in dobro počutje
    Logotip Cilji trajnostnega razvoja
    Deli vsebino