Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Smotrnost izvajanja in financiranja programa izgradnje avtocest

Zadnja sprememba:
7. 7. 2009

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o smotrnost izvajanja in financiranja programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji v letih 2004 do 2007

Revidirano obdobje:
2004 - 2007

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 1208-1/2007-3
Datum: 5. 11. 2007

Opombe:

Smotrnost izvajanja in financiranja programa gradnje avtocest v Republiki Sloveniji

Računsko sodišče je na novinarski konferenci predstavilo dve poročili. Drugo poročilo se nanaša na smotrnost izvajanja in financiranja programa gradnje avtocest v Republiki Sloveniji v letih od 2004 do 2007, revidiranca pa sta bila Ministrstvo za promet in Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, d. d.. Z revizijo smo preverjali ustreznost ureditve odnosov med prometnim ministrstvom in Darsom pri načrtovanju, izvajanju in financiranju gradnje avtocest, namen revizije pa je bil tudi ugotoviti, koliko bo stala gradnja avtocest. 

Ministrstvo za promet in DARS nista vzpostavila učinkovite in pregledne organiziranosti pri izvajanju in financiranju gradnje avtocest, saj:

  • DARS v državni proračun ne plačuje koncesijske dajatve (387,7 milijonov evrov);
  • Republika Slovenija ne izkazuje odhodkov za dejansko zagotovljena sredstva za plačevanje provizije DARS za izvajanje nalog agenta (106,5 milijonov evrov) in sredstev za financiranje investicij v avtoceste (281,2 milijonov evrov);
  • DARS Republiki Sloveniji ne izroči izgrajenih avtocest (5.018,5 milijonov evrov), kot bi jih moral in posledično tudi ne obračuna izstopnega DDV pri gradnjah avtocest (259,9 milijonov evrov);
  • Republika Slovenija ne izkaže obveznosti za najeta posojila v višini 2.391,7 milijona evrov.


Ministrstvo za promet zaradi tveganj pri obvladovanju porabe sredstev (pospešeno izvajanje programa, neocenjene vrednosti dodatnega programa) in pri zagotavljanju dolgoročno načrtovanih virov financiranja (državni proračun in cestnine oziroma koncesijska dajatev) ne zagotavlja dolgoročne politike razvoja in vzdrževanja avtocest.

DARS mora v roku 90 dni predložiti odzivno poročilo, računsko sodišče pa je posredovalo tudi predlog Davčni upravi RS, za preveritev (ne)ustreznosti obračunavanja in plačevanja DDV pri DARS, ki je pri gradnji avtocest izvajal zgolj agentske posle na Republiko Slovenijo in bi moral po mnenju Računskega sodišča predati vse izgrajene avtoceste Republiki Sloveniji z obračunanim DDV (259,9 milijonov evrov v obdobju 2004-2007). 

Predstavitev z novinarske konference

Deli vsebino