Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Revizija pravilnosti dela poslovanja Mestne občine Ljubljana v letih 2007 in 2008

Zadnja sprememba:
16. 12. 2009

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o pravilnosti dela poslovanja občine v letih 2007 in 2008

Revidirano obdobje:
2007 in 2008

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 1215-5/2007-2 in sprememba št. 1215-5/2007-7 z dne 18. 9. 2008
Datum: 20. 12. 2007

Opombe:

Pravilnost dela poslovanja Mestne občine Ljubljana

Osnovni podatki o MOL:

  • 276.091 prebivalcev,
  • župan – poklicna funkcija,
  • 4 podžupani,
  • 45 članov mestnega sveta,
  • 7 članov nadzornega odbora,
  • 554 zaposlenih (31. 12. 2008).

Področja revizije
V reviziji smo se osredotočili na tvegana področja, vodilo pri določitvi področij pa so bile pobude glede domnevnih nepravilnosti pri poslovanju občine, navedbe v medijih, izkušnje iz preteklih revizij. Ob tem smo se lotili tudi nekaterih novih področij revizije, od katerih je potrebno izpostaviti

  • projekt javno zasebnega partnerstva - Stožice
  • razmerja med občino in javnimi zavodi glede povečane delovne uspešnosti iz tržne dejavnosti 
  • občinske takse – predvsem taksa za posebno rabo javnih površin in enkratno nadomestilo za rabo javnih površin
  • donacije in
  • okoljske projekte.

Proračun MOL 2007 = 249 mio EUR
Proračun MOL 2008 = 295 mio EUR 
SKUPAJ PRORAČUNA 2007-2008 = 544 mio EUR

Proračun MOL za leto 2008 je predstavljal 14,1 odstotka vseh občinskih proračunov. V primerjavi s po proračunu najmanjšo občino (Kobilje) v Sloveniji to pomeni 573 njenih proračunov oziroma proračune 104 proračune (od najmanjšega proti največjemu) po lestvici proračunov občin v Sloveniji.

MOL smo glede pravilnosti dela poslovanja v letih 2007 in 2008 izrekli mnenje s pridržkom. Nepravilnosti, ki vplivajo na izrek mnenja, znašajo 18,3 mio evrov in se v pretežni meri (12, 5 mio evrov) nanašajo na nepravilnosti pri nakupu zemljišč. Revizija pa je pokazala na posamezne sistemske pomanjkljivosti, zato je pomembna za opozorila na področju poslovanja občin nasploh.

Najpomembnejše nepravilnosti se nanašajo na:

  • nakup zemljišč v 12,5 mio EVR višjem znesku kot je bilo v času sklenitve pogodbe načrtovano v proračunu (Stožice, Brdo, Zelena jama),
  • prevzem obveznosti v 1,3 mio EVR višjem znesku kot je bila načrtovana v proračunu (gradnja Barjanske ceste in komunalne infrastrukture)
  • le 5 dnevni rok pri razpisu za oddajo gostinskega vrta na Prešernovem trgu (875 tisoč evrov) 
  • javna naročila (dodatna dela brez postopka javnega naročanja - objekt Krekov trg 10, dva primera, ko je postopek javnega naročanja izveden po končanih delih - Tehnološki park ter obnova Karlovškega mostu, sprememba razpisne dokumentacije po poteku roka za oddajo ponudb in primeri, ko bančne garancije niso pridobljene – skupno 3,6 mio evrov
  • občina ni v celoti izvajala nadzora nad poslovanjem javnih zavodov (prenos presežka lekarn, delovna uspešnost iz tržne dejavnosti) in nad zadolževanjem pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine.

ZADOLŽEVANJE MOL

Glede na to, da zadolženost MOL po stanju na 31. 12. 2008 predstavlja kar 30 odstotkov celotne zadolženosti vseh občinskih proračunov, smo posebno pozornost namenili tudi stanju njene zadolžitve. To stanje smo sicer predstavili že ob izdaji poročila o zadolževanju občin v letošnjem letu. Dodatno smo s predrevizijsko poizvedbo, ki je bila izvedena v mesecu novembru 2009, stanje dopolnili še z 2/3 leta 2009.

MOL je zadolžena v limitih, ki jih določa zakon o financiranju občin in da tako v letu 2008 kot v letu 2009 dosega 4,8 % osnove, ki določa dovoljeno odplačilo občinskega dolga in s tem posredno dovoljeno stanje zadolžitve. Drugače povedano, tako v letu 2008 kot po oceni v letu 2009, bo odplačilo dolgov občine in dolgov pravnih oseb, ki jim je občina dala poroštvo, znašalo 4,8 % prihodkov preteklega proračunskega leta (dovoljeno odplačilo je 8 % prihodkov), kar pomeni, da je dovoljeni zadolžitveni potencial izkoriščen 60 %. Tako zadolžitev kot dolg na prebivalca sta občutneje porasla le v letu 2008; leta 2007 je znašal dolg na prebivalca MOL 413 EVR - povprečje vseh občin 170 EVR, leta 2008 pa 635 EVR - povprečje vseh občin 222 EVR). Tudi zadolženost po prebivalcu se v letu 2009 (do 30. 9. 2009) ni občutno povečala – le za 24 evrov in sedaj znaša 659 EVR.

PLAČNA RAZMERJA

MOL je v letih 2007 in 2008 direktorju občinske uprave obračunala in izplačala redno delovno uspešnost v skupnem znesku 9.576 evrov nad dovoljenim zneskom, prav tako pa zanj sredstev za redno delovno uspešnost ni oblikovala in izkazala ločeno; z nekaterimi javnimi uslužbenci ni sklenila dogovorov glede povečanega obsega dela.

Računsko sodišče od Mestne občine Ljubljana ni zahtevalo odzivnega poročila, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo to mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi.

Predstavitev - Mestna občina Ljubljana 

Deli vsebino