Računsko sodišče je revidiralo pravilnost poslovanja Občine Gorje v delu, ki se nanaša na dodeljevanje tekočih transferov v letu 2012. Cilj revizije je bil izrek mnenja o pravilnosti poslovanja občine v letu 2012 v delu, ki se nanaša na dodeljevanje tekočih transferov.
Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja Občine Gorje v delu, ki se nanaša na dodeljevanje tekočih transferov v letu 2012, izreklo mnenje s pridržkom, ker Občina Gorje ni poslovala v skladu s predpisi v naslednjih primerih:
- pri določitvi ocenjene vrednosti javnega naročila storitev prevozov učencev v osnovno šolo ni upoštevala določil Zakona o javnih naročilih, zato storitev ni oddala po enem od predpisanih postopkov javnega naročanja (izplačilo v letu 2012 v skupnem znesku 19.493 evrov); ponudbe ponudnika, ki je ponudbo oddal prepozno, ni izločila, temveč je z njim sklenila pogodbo o izvajanju šolskih prevozov; ni pridobila zavarovanja odgovornosti za škodo in garancije za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti; povrnila je za 195 evrov več stroškov prevoza, kot bi jih lahko;
- pred plačilom ni mogla v celoti preveriti višine obveznosti iz računov za stroške storitev v zavodih za odrasle; financirala je storitve namestitve v nadomestnih oblikah bivanja in oskrbe izven mreže javne službe, čeprav občinski svet ni sprejel odločitve, da jih občina financira;
- plačala je razliko med ceno programov v vrtcih in plačili staršev v znesku 1.588 evrov za rejenca, ki ni imel stalnega prebivališča v občini;
- za leto 2012 ni sprejela lokalnega programa za kulturo;
- v dveh objavah javnega razpisa ni navedla datuma odpiranja vlog za dodelitev sredstev; v dveh primerih v razpisni dokumentaciji ni navedla, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in kdo o pritožbi zoper sklep o dodelitvi sredstev; vrednotenja vlog, prispelih na javni razpis za sofinanciranje programov športa, Komisija za program športa v Občini Gorje ni opravila; vlagatelja, ki je oddal nepopolno vlogo, ni pozvala k dopolnitvi; zapisnika o opravljenem strokovnem pregledu popolnih vlog in njihovem ocenjevanju ni vodila; iz dokumentacije o postopku dodelitve sredstev pri javnem razpisu na področju športa ni razvidno, na podlagi katerih meril sta bila opravljena strokovni pregled in ocenjevanje vlog (občina je v letu 2012 prejemnikom nakazala sredstva v skupnem znesku 26.248 evrov); trem prejemnikom na različnih področjih je dodelila sredstva v skupnem znesku 2.642 evrov, ne da bi prej izvedla javni razpis; prejemniku je izplačala več sredstev, kot mu je bilo dodeljeno na podlagi javnega razpisa;
- sredstva za financiranje političnih strank je dodelila in nakazala le eni od štirih političnih strank, ki so kandidirale kandidatke oziroma kandidate na zadnjih volitvah občinskega sveta in so dobile najmanj 50 odstotkov glasov, potrebnih za izvolitev enega svetnika; stranki SD – Socialni demokrati je dodelila in izplačala 207 evrov več, kot bi jih lahko na podlagi v proračunu načrtovanih sredstev in ob upoštevanju volilnih rezultatov, trem političnim strankam pa ni izplačala sredstev v znesku 247 evrov;
- storitev pomoč družini na domu je plačevala na podlagi obračunov, ki niso upoštevali cene storitve pomoči družini na domu, ki jo je sprejel občinski svet; storitev pomoč družini na domu je plačevala na podlagi zahtevkov, ki jih ni mogla preveriti.
Računsko sodišče je Občini Gorje podalo priporočili za izboljšanje poslovanja, odzivnega poročila pa ni zahtevalo, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi.