Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Poslovanje družbe Pošta Slovenije, d.o.o., AKOS in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo v zvezi z izvajanjem univerzalne poštne storitve

Zadnja sprememba:
23. 12. 2024

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Cilj revizije je izrek mnenja o učinkovitosti poslovanja družbe Pošta Slovenije, d.o.o., Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo v zvezi z izvajanjem in financiranjem univerzalne poštne storitve od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2021.

Revidirano obdobje:
2019 do 2021

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 3262-1/2022/13
Datum: 14. 6. 2022
Sprememba sklepa:
št. 3262-1/2022/21 z dne 8. 11. 2022

Opombe:

Izvajanje in financiranje univerzalne poštne storitve

Računsko sodišče je revidiralo učinkovitost sistema izvajanja in financiranja univerzalne poštne storitve v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2021. Revizijo je izvedlo na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki od 24. 1. 2023 posluje kot Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS) in družbi Pošta Slovenije d.o.o. Po mnenju računskega sodišča je bil sistem izvajanja in financiranja univerzalne poštne storitve delno učinkovit.

 

Ministrstvo in AKOS nista pripravila predpisov na način, da bi bili jasno opredeljeni kriteriji za nedvoumno razlikovanje med univerzalnimi poštnimi storitvami in tržnimi poštnimi storitvami. To je vplivalo na nabor univerzalnih poštnih storitev, ki jih izvaja Pošta Slovenije, in na njihove cene. Prav tako nista izvajala raziskav razvoja trga poštnih storitev in potreb uporabnikov, ki bi bile usmerjene v izvajanje univerzalne poštne storitve, zato nista imela podlag za pripravo morebitnih sprememb kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve (pogostost dostave, pokritost poštnega omrežja, roki prenosa pošiljk), ministrstvo pa tudi ni imelo podlag za pripravo strategije na tem področju. V reviziji ni bilo mogoče potrditi, da kakovost izvajanja univerzalne poštne storitve odraža ugotovljene potrebe uporabnikov.

Ministrstvo in AKOS v zvezi s financiranjem univerzalne poštne storitve nista pripravila predpisov na način, da bi bili jasno opredeljeni postopek in sestavine izračuna neto stroška izvajanja univerzalne poštne storitve, zato so se izračuni AKOS in Pošte Slovenije pomembno razlikovali. AKOS ni zagotovila podlag za ugotavljanje dejanskega obsega bremena izvajanja univerzalne poštne storitve in podlag za odločanje o potrebnih ukrepih na področju kakovosti univerzalne poštne storitve za doseganje finančne vzdržnosti njenega izvajanja. Ministrstvo ni zagotovilo, da bi mehanizem izplačila morebitnega nadomestila izvajalcu zagotavljal povračilo prikrajšanja zaradi obveznosti izvajanja univerzalne poštne storitve.

Računsko sodišče je od Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport in AKOS zahtevalo izvedbo popravljalnih ukrepov in jima podalo priporočila.

Logotip Cilji trajnostnega razvoja
Deli vsebino