Računsko sodišče je revidiralo pravilnost poslovanja Občine Vransko v letu 2008 v delu, ki se nanaša na način izvrševanja proračuna, odhodke občine in zadolževanje. Občina ima trinajst ožjih delov občine (trško skupnost in dvanajst vaških skupnosti), ki nimajo statusa pravne osebe javnega prava. Območje občine obsega šestnajst naselij in ima 2.564 prebivalcev. Občina je ustanoviteljica enega javnega zavoda, soustanoviteljica šestih javnih zavodov in enega javnega podjetja ter ima delež v treh podjetjih.
Računsko sodišče je o pravilnosti dela poslovanja izreklo mnenje s pridržkom, ker občina ni poslovala v skladu s predpisi v naslednjih primerih:
- obrazložitve posebnega dela proračuna niso popolne; realizacija na proračunskih postavkah je znašala za 24.923 evrov več, kot je bilo načrtovano v veljavnem proračunu; neplačane in zapadle obveznosti po stanju na dan 31. 12. 2008 so presegale načrtovana sredstva v proračunu;
- prenizko je obračunala in izplačala plačo županu za leto 2008 v znesku 470 evrov; previsoko je obračunala in izplačala plačilo za opravljanje funkcije podžupanoma za leto 2008 v skupnem znesku 669 evrov; del plače za plačilo delovne uspešnosti za povečan obseg dela je obračunala in izplačala v znesku 4.943 evrov, ne da bi imela prihranke sredstev za plače, ki so pogoj za izplačilo dodatka;
- ni vodila evidence o oddaji javnih naročil, katerih vrednost je nižja od 10.000 evrov (brez DDV) za blago in storitev in od 20.000 evrov (brez DDV) za gradnje;
- ni natančno določila načina opravljanja rednega vzdrževanja občinskih cest; dela rednega vzdrževanja občinskih cest, katerih ocenjena vrednost je znašala 75.000 evrov, in dela sanacije cest in bankin, katerih ocenjena vrednost je znašala 55.000 evrov, ni oddala po ustreznem postopku (v letu 2008 je izvajalcema plačala v skupnem znesku 36.854 evrov);
- v enem primeru gradbenih del ni oddala po ustreznem postopku; situacijo v znesku 99.546 evrov je prejela in potrdila en dan prej, kot je izvajalec začel izvajati gradbena dela (v letu 2008 je izvajalcu plačala 71.546 evrov); izvajalcu je bila zaradi zamude pri dokončanju del upravičena zaračunati pogodbeno kazen za prekoračitev roka dokončanja del ali ugotoviti razloge za upravičeno zamudo izvajalca in jih dokumentirati, vendar tega ni storila; z izvajalcem je sklenila aneks za dodatna dela in večji obseg dela v znesku 34.180 evrov, ko so bila gradbena dela že končana;
- na podlagi sklenjene pogodbe je dodelila sredstva trem društvom za sofinanciranje dejavnosti na področju kulture v skupnem znesku 8.000 evrov, ne da bi prej izvedla javni razpis oziroma javni poziv; petim društvom na področju športa je dodelila sredstva v skupnem znesku 38.700 evrov, ne da bi prej izvedla javni razpis; dvema društvoma je del sredstev v skupnem znesku 16.667 evrov nakazala pred podpisom pogodbe, enemu društvu pa je nakazala 4.000 evrov sredstev več, kot mu je pripadalo po pogodbi;
Računsko sodišče je Občini Vransko predlagalo nekaj priporočil za izboljšanje poslovanja, odzivnega poročila pa ni zahtevalo, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo to mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi.