Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Gospodarnost poslovanja Slovenskih železnic d. o. o. pri ravnanju z nepremičninami

Zadnja sprememba:
6. 6. 2012

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Smotrnost razpolaganja z nepremičninami.

Revidirano obdobje:

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 321-1/2011/11
Datum: 17. 6. 2011

Opombe:

Gospodarnost poslovanja Slovenskih železnic, d. o. o., Ljubljana pri ravnanju z nepremičninami

Računsko sodišče je revidiralo smotrnost poslovanja Slovenskih železnic, d. o. o., Ljubljana (v nadaljevanju: SŽ) pri ravnanju z nepremičninami v obdobju od 1. 1. 2010 do 30. 6. 2011. Cilj revizije je bil izrek mnenja o gospodarnosti poslovanja SŽ pri ravnanju z nepremičninami v lasti SŽ v obdobju od 1. 1. 2010 do 30. 6. 2011. Oceno gospodarnosti ravnanja SŽ pri ravnanju z nepremičninami smo oblikovali na podlagi odgovorov na podvprašanji, ali so SŽ pri odtujitvi nepremičnin odvisni družbi in zavodu ravnale gospodarno ter ali so SŽ pri odtujitvi počitniških enot na Hrvaškem ravnale gospodarno.

Ocenili smo, da so SŽ s podpisom sodne poravnave z odvisno družbo SŽ – Železniško gradbeno podjetje, d. d., Ljubljana (v nadaljevanju: ŽGP) ravnale negospodarno, saj so s sodno poravnavo, sklenjeno v letu 2010, na to družbo brezplačno prenesle zemljišča Ob zeleni jami, Ljubljana, v ocenjeni vrednosti 4.187.564 evrov, čeprav do lastninske pravice ta družba ni bila upravičena. S sklenitvijo sodne poravnave so SŽ povzročile 845.050 evrov škode na konsolidiranem premoženju SŽ, saj so solastniki ŽGP tudi fizične in zasebne pravne osebe. SŽ so oškodovanje med izvajanjem revizije odpravile s sklenitvijo Sporazuma o ureditvi medsebojnih razmerij z ŽGP, na podlagi katerega so se SŽ ponovno vpisale kot lastnik teh zemljišč.

SŽ so negospodarno ravnale tudi s podpisom aneksa k izvensodni poravnavi z zavodom s pravico javnosti SŽ – Železniški zdravstveni dom, Ljubljana (v nadaljevanju: ŽZD), katerega edini ustanovitelj so SŽ. S tem so SŽ priznale ŽZD pravico do priposestvovanja nepremičnin na Vilharjevi in Trgu OF v Ljubljani, nato pa so te nepremičnine ponovno pridobile v svojo last z nadomestnim prenosom lastninske pravice na nepremičninah na Pivovarniški in Celovški v korist ŽZD. Ker je ŽZD nepremičnine na Vilharjevi in Trgu OF lahko zgolj uporabljal, je bilo priznanje priposestvovanja ŽZD neupravičeno ter prenos lastninske pravice na nadomestnih objektih v ocenjeni tržni vrednosti 521.394 evrov neutemeljen.

SŽ so v obdobju, na katero se nanaša revizija, razpolagale z zemljišči, ki so v preteklosti predstavljala železniško infrastrukturo, zaradi česar obstaja tveganje, da ta zemljišča na podlagi predpisa oziroma sklepa Vlade Republike Slovenije pridobijo status javne železniške infrastrukture v lasti Republike Slovenije. SŽ bi morale določanje javne železniške infrastrukture iz nabora zemljišč, ki so imela status železniške infrastrukture, zaključiti do konca leta 2001. Ker SŽ postopka, vključno s potrebnimi parcelacijami, še niso zaključile v obdobju, na katero se nanaša revizija, to predstavlja tveganje za neupravičeno razpolaganje z nepremičninami v lasti Republike Slovenije.

Pri pregledu postopkov prodaje večapartmajskih objektov v Lumbardi na otoku Korčula in v zaselku Dumići na Rabu smo ocenili, da obstaja tveganje za negospodarno ravnanje. SŽ niso naredile alternativne ocene vrednosti objektov za prodajo objektov po posameznih apartmajih, v postopku prodaje niso omogočile zbiranja ponudb po delih ali kot celote, niso naredile posamičnega programa prodaje pred pričetkom postopka prodaje in so oba počitniška objekta prodajale na internem zbiranju ponudb, kar zaradi omejenega števila možnih kupcev predstavlja tveganje, da se ne doseže najvišja možna kupnina. V internem aktu so opredelile predhoden interni postopek, ki ob neuspehu interne prodaje povzroča dodatne stroške izvajanja postopka prodaje.

Na podlagi ugotovitev je računsko sodišče Slovenskim železnicam podalo priporočila glede sporazumne razveljavitve izvensodne poravnave z ŽZD in ponovne vzpostavitve lastninske pravice na svoje ime ter glede ureditve enotnega javnega postopka prodaje nepremičnin. Zahtevalo je tudi izvedbo popravljalnih ukrepov.

Predstavitev glavnih ugotovitev 

Deli vsebino