Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Doseganje ciljev sredstev, ki so predvidena za blaženje in prilagajanje posledicam podnebnih sprememb

Zadnja sprememba:
22. 7. 2015

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o uspešnosti doseganja ciljev sredstev, ki so predvidena za blaženje in prilagajanje posledicam podnebnih sprememb, z izvedbo javnega razpisa za dodelitev nepovratnih finančnih pomoči za nakup okolju prijaznejših težkih tovornih vozil in avtobusov 23SUB-CTP13.

Revidirano obdobje:
leto 2013

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 3260-1/2014/2 in 3260-1/2014/18 z dne 15. 1. 2015
Datum: 8. 9. 2014

Opombe:

Sredstva za blaženje in prilagajanje posledicam podnebnih sprememb

Računsko sodišče je revidiralo uspešnost poslovanja ministrstva, pristojnega za okolje, in Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (v nadaljevanju: Eko sklad), pri doseganju ciljev porabe sredstev, ki so predvidena za blaženje in prilagajanje posledicam podnebnih sprememb, z izvedbo javnega razpisa za dodelitev nepovratnih finančnih pomoči za nakup okolju prijaznejših težkih tovornih vozil in avtobusov 23SUB-CTP13 (v nadaljevanju: javni razpis) v obdobju med 1. 1. in 31. 12. 2013.

Za izvajanje nalog, ki so predmet revizije, je bilo poleg Eko sklada do 18. 9. 2014 odgovorno Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, po tem datumu pa Ministrstvo za okolje in prostor (v nadaljevanju: ministrstvo).

Po oceni računskega sodišča je ministrstvo v programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v letih 2013, 2014 in 2015 (v nadaljevanju: program porabe sredstev) v delu, ki je povezan z javnim razpisom, oblikovalo cilj, ki ni bil v celoti relevanten, natančen in merljiv, poleg tega tudi ni bilo mogoče oceniti, ali je cilj programa porabe sredstev dosegljiv ali ne. Ministrstvo ni spremljalo izvajanja aktivnosti, ki se financirajo v okviru proračuna ministrstva in ni bilo aktivno vključeno v pripravo in izvedbo besedila javnega razpisa, da bi zaznalo ter preprečilo ugotovljene pomanjkljivosti in nepravilnosti. Z opustitvijo svojega dolžnega ravnanja je ministrstvo kršilo določbo 65. člena Zakona o javnih financah, ki določa, da je predstojnik neposrednega uporabnika odgovoren za zakonitost, namenskost, učinkovitost in gospodarnost razpolaganja s proračunskimi sredstvi.

Javni razpis ni bil jasno povezan s cilji porabe sredstev, ki so predvidena za blaženje in prilagajanje posledicam podnebnih sprememb, in programom porabe sredstev, prav tako pa tudi ni imel spodbujevalnega učinka, saj je le sofinanciral že kupljena vozila. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu niso bili v celoti ustrezni, javni razpis ni vseboval meril za ocenjevanje vlog. Postopek javnega razpisa tudi ni bil izveden v skladu z zahtevami, ki jih določajo pravne podlage in besedilo javnega razpisa.

Po oceni računskega sodišča ministrstvo in Eko sklad z izvedbo javnega razpisa nista bila uspešna pri doseganju ciljev porabe sredstev, ki so predvidena za blaženje in prilagajanje posledicam podnebnih sprememb, saj nista zagotovila nujnih pogojev, na podlagi katerih bi sredstva v skupnem znesku 3,98 milijona evrov namenila tistim vlagateljem, ki bi najbolj prispevali k uresničitvi ciljev porabe teh sredstev.

Po oceni računskega sodišča je bilo na javnem razpisu neupravičeno dodeljenih najmanj 266.150 evrov nepovratne finančne pomoči. Ker Eko sklad ni v celoti obvladoval tveganj glede možnosti naknadnega dopisovanja podatkov na ovojnice ter glede pravočasnega dospetja ovojnice, obstaja velika verjetnost, da je bilo na javnem razpisu neupravičeno dodeljenih še najmanj 197.350 evrov nepovratne finančne pomoči.

Računsko sodišče od ministrstva in Eko sklada ni zahtevalo predložitve odzivnega poročila, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma nesmotrnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi. Računsko sodišče je ministrstvu podalo priporočili za izboljšanje poslovanja.

Deli vsebino