Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Revizija smotrnosti izvajanja protidobav

Zadnja sprememba:
28. 6. 2011

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o smotrnosti izvajanja protidobav.

Revidirano obdobje:
Od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2008

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 1203-1/2008-3
Datum: 9. 7. 2009

Opombe:

Protidobave pri nakupu vojaške opreme

Računsko sodišče je revidiralo smotrnost izvajanja protidobav v Republiki Sloveniji v obdobju od leta 2000 do leta 2008. Cilj revizije je bil izrek mnenja o učinkovitosti in uspešnosti Vlade Republike Slovenije (v nadaljevanju: Vlada RS) in Ministrstva za obrambo pri izvajanju protidobav. V skladu s Smernicami za protidobave so protidobave vsak izvoz blaga slovenskega porekla, ki je rezultat nakupa blaga (izdelkov, materialov, opreme), tehnologije in storitev tujega porekla. Protidobave so največkrat povezane z naročili na področju obrambe, naročila na področju obrambe pa so v večini držav Evropske unije izvzeta iz predpisov o javnih naročilih. 

Računsko sodišče je učinkovitost sistema protidobav presojalo tako, da je proučilo strateški okvir protidobav, določenost nalog in odgovornosti udeležencev v sistemu protidobav, obstoj sprotnih evidenc o protidobavah ter objektivnost ocenjevanja in potrjevanja protidobav na podlagi predvidenih učinkov ter poznavanje stroškov in koristi sistema protidobav ter zagotavljanje, da so koristi protidobav večje od stroškov.

Računsko sodišče je ocenilo, da sistem protidobav ni učinkovit, ker Vlada RS in Ministrstvo za obrambo ne poznata ne stroškov ne koristi sistema protidobav, poleg tega pa vodita pomanjkljive evidence o njih, odgovorna oseba za izvajanje protidobav ni jasno določena, sistem pa se ni prilagajal spremenjenemu gospodarskemu položaju Republike Slovenije v obdobju, na katero se nanaša revizija. 

V zvezi z uspešnostjo sistema protidobav je računsko sodišče preverilo obstoj jasnih in merljivih ciljev politike protidobav in posameznega posla ter poročanje o izpolnitvi programov protidobav na ravni Ministrstva za obrambo. Računsko sodišče je preverilo tudi obstoj analize doseganja ciljev na ravni Medresorske delovne skupine za spremljanje protidobav, dejansko doseganje ciljev (ne glede na to, ali se o tem poroča ali ne) na ravni posamezne pogodbe in na ravni narodnega gospodarstva ter ukrepanje, če se protidobave ne izvedejo oziroma če se cilji protidobav ne dosežejo.

Sklep Vlade RS iz leta 2000 in Smernice za protidobave ne predvidevajo strategije protidobav. Cilji na podlagi posameznih programov protidobav niso jasni, merljivi in časovno opredeljeni, ne na ravni politike protidobav ne na ravni posameznega programa protidobav. Ministrstvo za obrambo in medresorska delovna skupina nimata ustreznih meril za merjene koristi sistema protidobav za gospodarstvo Republike Slovenije. Ker ni ustreznih evidenc, ne po vrstah protidobav ne po posameznih ciljih, ki naj bi jih s protidobavami dosegli, tudi ni analiz o uspešnosti sistema protidobav na ravni gospodarstva. Tudi Vlada RS ne spremlja dela medresorske delovne skupine in nima podatkov o doseženih ciljih protidobav. Vlada RS in medresorska delovna skupina v obdobju, na katero se nanaša revizija, od uveljavitve Smernic za protidobave v letu 2000 nista predlagali oziroma sprejeli nobenih ukrepov na področju prilagajanja ciljev protidobav, načel ali ukrepov za pospeševanje doseganja ciljev.

Računsko sodišče je Vladi RS in Ministrstvu za obrambo podalo več priporočil za večjo učinkovitost in uspešnost izvajanja protidobav.

Deli vsebino