Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Revizija računovodskih izkazov in pravilnosti poslovanja Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za leto 2009

Zadnja sprememba:
18. 3. 2011

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o računovodskih izkazih in o pravilnosti poslovanja.

Revidirano obdobje:
1. 1. 2009 do 31. 12. 2009

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 323-1/2010/3
Datum: 15. 3. 2010

Opombe:

Računovodski izkazi in pravilnost poslovanja Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije v letu 2009

Računsko sodišče je izvedlo revizijo računovodskih izkazov in pravilnosti poslovanja Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: zavod), ki je v skladu z Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju edini nosilec ter izvajalec obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja na podlagi medgeneracijske solidarnosti.

Cilja revizije sta bila izrek mnenja o računovodskih izkazih zavoda za leto 2009 in izrek mnenja o pravilnosti poslovanja zavoda v letu 2009.

Računsko sodišče je zavodu o računovodskih izkazih izreklo mnenje s pridržkom, ker je ugotovilo, da je zavod neupravičeno izkazal dolgoročne terjatve iz poslovanja v znesku 1.237.500 evrov, kar se je nanašalo na del kupnine za poslovne prostore, in dolgoročno neplačane prihodke v okviru pasivnih časovnih razmejitev v enakem znesku, za prejeti predujem za prodane poslovne prostore v znesku 300.000 evrov pa ni izkazal predhodno nezaračunanih prihodkov za prejete predujme na aktivnih časovnih razmejitvah in kratkoročnih obveznosti do kupca. Poleg tega zavod ni obračunal obresti za terjatve od preplačil pred letom 2000 po stanju na dan 31. 12. 2009, temveč jih je izkazoval po stanju na dan 31. 12. 2007, zato je previsoko izkazal terjatve in neplačane prihodke v znesku 28.554 evrov. 

Računsko sodišče je pri revidiranju pravilnosti poslovanja v letu 2009 zavodu izreklo mnenje s pridržkom, ker je ugotovilo, da zavod pri zaposlovanju javnih uslužbencev ni zagotovil vsem kandidatom dostopnosti delovnih mest pod enakimi pogoji, kot določata Zakon o javnih uslužbencih in Zakon o delovnih razmerjih. Poleg tega je zavod v posameznih primerih nepravilno določil osnovno plačo in dodatek za delovno dobo, javni uslužbenci pa so napredovali, preden so izpolnili vse zahtevane pogoje, zato je v nasprotju z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju in Kolektivno pogodbo za javni sektor zavod javnim uslužbencem izplačal najmanj 2.533 evrov previsoke oziroma 416 evrov prenizke plače. V nasprotju z Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je upravičencem do sorazmernega dela vdovske pokojnine oziroma do letnega dodatka izplačal 1.181 evrov premalo oziroma 229 evrov preveč sredstev. Poleg tega zavod v skladu z Zakonom o matični evidenci zavarovancev in uživalcev pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja v matični evidenci uživalcev pravic ni zagotovil vseh podatkov, v nasprotju s predpisi o javnem naročanju pa je naročil računalniške storitve v skupnem znesku 125.075 evrov.

Zavod je med revizijskim postopkom odpravil razkrite nepravilnosti oziroma sprejel ustrezne popravljalne ukrepe, zato računsko sodišče od zavoda ni zahtevalo odzivnega poročila.

Deli vsebino