Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Podeljevanje stavbne pravice v občini Slovenska Bistrica

Zadnja sprememba:
19. 2. 2013

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o pravilnosti in smotrnosti dela poslovanja občine, ki se nanaša na podeljene stavbne pravice do 31. 12. 2011.

Revidirano obdobje:
Obdobje, v katerem so nastali poslovni dogodki, ki imajo za posledico stanje podeljenih stavbnih pravic do 31. 12. 2011.

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 324-11/2010/2 in 324-11/2010/22 z dne 24. 4. 2012.
Datum: 1. 9. 2010

Opombe:

Dokumenti

Porevizijsko poročilo
Datum izdaje:
18. 2. 2013
Št.: 324-11/2010/59

Popravljalni ukrepi Občine Slovenska Bistrica

Deli vsebino

Dokumenti

Revizijsko poročilo
Datum izdaje:
10. 10. 2012
Št.: 324-11/2010/51

Ustanovitev stavbne pravice v Občini Slovenska Bistrica

Računsko sodišče je revidiralo pravilnost in smotrnost poslovanja Občine Slovenska Bistrica v delu, ki se nanaša na ustanovitev stavbne pravice do 31. 12. 2011. 

Cilja revizije sta bila izreka mnenj o: 

  • pravilnosti dela poslovanja občine, ki se nanaša na ustanovitev stavbnih pravic do 31. 12. 2011, in
  • smotrnosti dela poslovanja občine, ki se nanaša na ustanovitev stavbnih pravic do 31. 12. 2011.

Računsko sodišče je o pravilnosti dela poslovanja Občine Slovenska Bistrica (v nadaljevanju: občina), ki se nanaša na ustanovitev stavbnih pravic do 31. 12. 2011, izreklo negativno mnenje. Občina pri izvedbi projekta, pri katerem je ustanovila stavbno pravico, ni poslovala v skladu s predpisi, ker ni izpeljala postopka gradnje in opreme vrtca in šole v skladu z Zakonom o javnem naročanju, zaradi česar tudi niso bili uporabljeni predpisi, ki urejajo zadolževanje občin, ter predpisi, ki urejajo pripravo investicijske dokumentacije. Občina v razpisni dokumentaciji tudi ni določila možnosti in načina valorizacije najemnine.

Občina je pri izvedbi projekta ravnala delno učinkovito. Občina je v zadostni meri utemeljila kratkoročni interes za izvedbo projekta, ni pa se ukvarjala z dolgoročnim načrtovanjem glede prostorov vrtca. Za dosego cilja ni analizirala različnih možnosti, temveč se je brez ustrezne analize osredotočila le na gradnjo novih prostorov šole in vrtca z ustanovitvijo stavbne pravice. Občinski svet je razpravljal o edini predstavljeni možnosti in jo potrdil. Glede na vrednostno pomembnost investicije bi morala občina opredeliti še druge možne načine izvedbe projekta, analizirati njihove prednosti in slabosti, rezultate predstaviti občinskemu svetu in šele na taki osnovi sprejeti odločitev o načinu izvedbe projekta. 

Občina bi morala analizirati tudi različne možnosti financiranja investicije. Nepravilnosti pri objavi, vsebini razpisne dokumentacije in določitvi rokov za oddajo ponudb so vplivale tudi na učinkovitost postopka glede zagotavljanja konkurenčnosti ponudnikov. Merila za izbiro izvajalca projekta niso zajela vseh vidikov učinkovite izvedbe projekta gradnje šole in vrtca, saj je bila kot edino merilo za izbor najugodnejšega ponudnika določena najnižja najemnina. Ocenjujemo, da bi občina kot merilo za izbor najugodnejšega ponudnika morala dodati vrednost objekta (izračunano na podlagi vseh stroškov gradnje in opreme objekta), saj se pri predčasnem odkupu objekta vrednost objekta uporabi kot osnova za odkup. V pogodbah se tudi ni jasno dogovorila o morebitnih finančnih obveznostih po prenehanju pogodbe o stavbni pravici, kar bi lahko imelo negativne finančne posledice po izteku stavbne pravice.

Računsko sodišče je od občine zaradi nepravilnosti, ki jih je odkrilo pri poslovanju in niso bile odpravljene med revizijo, zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora občina izkazati ustrezne popravljalne ukrepe, in podalo priporočilo za boljše poslovanje občine, ki se nanaša na ureditev obstoječega stanja ter na ustanavljanje stavbnih pravic v prihodnje.

Deli vsebino