Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Pravilnost dela poslovanja Občine Bovec v letu 2011

Zadnja sprememba:
26. 9. 2014

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Pravilnost dela poslovanja občine v letu 2011

Revidirano obdobje:

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 324-6/2012/2
Datum: 30. 5. 2012

Opombe:

Pravilnost dela poslovanja Občine Bovec

Računsko sodišče je revidiralo pravilnost dela poslovanja Občine Bovec v letu 2011. Cilj revizije je bil izrek mnenja o pravilnosti poslovanja Občine Bovec v letu 2011 v delu, ki se nanaša na prodaje nepremičnega premoženja in oddaje poslovnih prostorov v najem, javna naročila pri investicijskih odhodkih, zadolževanje ter projekte javno-zasebnega partnerstva.

Računsko sodišče je o pravilnosti dela poslovanja Občine Bovec v letu 2011 izreklo negativno mnenje, ker Občina Bovec ni poslovala v skladu s predpisi v naslednjih primerih:

  • letni načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem ne vsebuje vseh zahtevanih podatkov; razpolagala je z dvema zemljiščema v skupni vrednosti 58.880 evrov, ki nista bili vključeni v letni načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem; v postopku menjave zemljišča v vrednosti 33.880 evrov ni pridobila cenitve zemljišča; v dveh postopkih prodaje zemljišč v skupni vrednosti 43.669 evrov je bila cenitev na dan sklenitve pravnega posla starejša od devetih mesecev; v postopku menjave je odsvojila zemljišče v vrednosti 33.880 evrov z metodo neposredne pogodbe, čeprav je razlika med zamenjanimi zemljišči znašala več kot 20 odstotkov; v dveh primerih je prodala zemljišče za skupaj 3.141 evrov nižjo vrednost, kot je bila ocenjena; prodala je zemljišče v vrednosti 18.721 evrov z neposredno pogodbo šest mesecev po neuspelem prvem javnem zbiranju ponudb; v postopku menjave zemljišča ni sprejela posamičnega programa ravnanja s stvarnim premoženjem države in samoupravnih lokalnih skupnosti in se z zainteresiranimi osebami ni pogajala o ceni; v dveh postopkih (v postopku menjave in postopku prodaje) ni objavila namere o sklenitvi neposredne pogodbe; v osmih postopkih (v postopku menjave, treh postopkih prodaje in štirih postopkih oddaje) ni imenovala skrbnika pravnega posla oziroma ga ni določila v pogodbi;
  • ni opravila cenitve poslovnega prostora, ki je bil predmet oddaje v najem (prihodki v letu 2011 v znesku 4.910 evrov);
  • v treh primerih gradbenih del v skupni vrednosti 165.861 evrov ni oddala skladno s predpisi o javnem naročanju; v treh primerih je plačala gradbena dela v skupni vrednosti 165.861 evrov, čeprav niso bila dogovorjena s posebno pogodbo in čeprav ni bilo mogoče preveriti pravnega temelja in višine obveznosti; 
  • pri plačilu obveznosti iz proračuna ni upoštevala zakonskih plačilnih rokov;
  • poroštvo je izdala osebam zasebnega prava; poroštvo je izdala za zavarovanje plačila denarne terjatve;
  • pred sprejemom odločitve, da se izvajanje prevoza potnikov s krožno-kabinsko žičnico izvaja kot izbirna javna služba, ni izvedla predhodnega postopka; pogodbe o izvajanju javno-zasebnega partnerstva ni pravočasno posredovala Ministrstvu za finance; 
  • koncesije za izvajanje javne službe prevoza potnikov s krožno-kabinsko žičnico ni podelila upravljavcu žičniške naprave (v letu 2011 izplačano nadomestilo za izvajanje javne službe v znesku 390.084 evrov); določila je rok trajanja koncesije, ki je drugačen kot ga predpisuje Zakon o žičniških napravah za prevoz oseb; 
  • potrdila je ceno izvajanja javne službe, ki ni bila izračunana v skladu s predpisi;
  • potrdila je načrt plačevanja nadomestila za izvajanje javne službe v znesku 390.084 evrov, ki ni bil pripravljen v skladu s predpisi;
  • Ministrstvu za finance ni posredovala vsebine državne pomoči in podatkov o dodeljeni državni pomoči;
  • ni ustrezno izvajala nadzora nad poslovanjem družbe ALPSKI TURISTIČNI CENTER KANIN Bovec, d. o. o., Bovec.

Računsko sodišče je od Občine Bovec zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora izkazati popravljalne ukrepe za odpravo nepravilnosti pri ravnanju z nepremičnim premoženjem, oddaji javnih naročil in poročanju o dodeljeni državni pomoči pristojnemu ministrstvu. Računsko sodišče je podalo tudi več priporočil glede notranjih kontrol, proučitve narave javnega prevoza po žičniški napravi ter presoje o upravičenosti statusa in sofinanciranja izbirne gospodarske javne službe.

Deli vsebino