Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Revizija poslovanja Javne agencije za tehnološki razvoj RS v letu 2008

Zadnja sprememba:
25. 5. 2011

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o pravilnosti in smotrnosti poslovanja Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije

Revidirano obdobje:
2008

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 1210-2/2009-2
Datum: 11. 6. 2009

Opombe:

Dokumenti

Porevizijsko poročilo
Datum izdaje:
24. 5. 2011
Št.: 1210-2/2009/76

Popravljalni ukrepi Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije

Deli vsebino

Dokumenti

Revizijsko poročilo
Datum izdaje:
27. 12. 2010
Št.: 1210-2/2009/68

Poslovanje Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije

Računsko sodišče je revidiralo pravilnost in smotrnost poslovanja Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije (v nadaljevanju: TIA). TIA opravlja po pooblastilu Republike Slovenije strokovne, razvojne in izvršilne naloge na področju pospeševanja tehnološkega razvoja in inovativnosti, v skladu z nacionalnim raziskovalnim in razvojnim programom ter drugimi nacionalnimi programi s področja spodbujanja podjetništva in konkurenčnosti. 

Cilj revizije je bil izrek mnenja o pravilnosti poslovanja TIA ter izrek mnenja o smotrnosti poslovanja TIA v letu 2008. Računsko sodišče je ocenjevalo uspešnost poslovanja TIA pri izvajanju nalog pospeševanja tehnološkega razvoja in inovativnosti ter pri tem iskalo odgovore na vprašanja, ali je TIA ustrezno načrtovala postopke za izvedbo pospeševanja tehnološkega razvoja in inovativnosti, ali so bili v letu 2008 uresničeni cilji za izvedbo nalog TIA pri pospeševanju tehnološkega razvoja in inovativnosti in v kolikšni meri in ali je TIA ustrezno in popolno poročala o uresničevanju zastavljenih ciljev.

Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja TIA izreklo negativno mnenje. TIA je pri izvajanju javnih razpisov za Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Ministrstvo za gospodarstvo in za Ministrstvo za obrambo za sofinanciranje izbirala programe oziroma projekte, ki niso izpolnjevali vseh pogojev za izbor, in potrjevala neupravičene stroške sofinanciranja programov oziroma projektov. Za podporo delovanju slovenskih tehnoloških platform je za Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo namesto dodelitve subvencij porabila sredstva za materialne stroške in stroške storitev, te pa je oddala v nasprotju z Zakonom o javnem naročanju. Za Ministrstvo za obrambo je izvedla javni razpis za subvencioniranje projektov, pri tem pa ni šlo za subvencioniranje, temveč za sofinanciranje projektov, od katerih je Ministrstvo za obrambo pridobilo materialno avtorsko pravico.

TIA je javnim uslužbencem nepravilno določila in izplačevala plače ter dodatke, posledica tega je bila tudi nepravilna določitev plač na podlagi Zakona o sistemu plač v javnem sektorju. Ob prevedbi plač je javne uslužbence nepravilno uvrstila na delovna mesta, upoštevala nepravilna napredovanja in dodatke, ni izračunavala razlik pri plačah zaradi odprave nesorazmerja in drugo. Javnim uslužbencem je izplačevala del plače za delovno uspešnost, ne da bi ugotavljala, ali dosegajo kriterije za izplačilo. Direktorju in javnim uslužbencem je izplačevala dodatek oziroma delovno uspešnost za povečan obseg dela, ne da bi ugotavljala, ali je imela za ta namen na razpolago ustrezna sredstva. 

Računsko sodišče je pri smotrnosti poslovanja ugotovilo, da TIA postopkov subvencioniranja projektov tehnološkega programa Tehnologija za varnost in mir za leto 2008, sofinanciranja razvojno-investicijskih projektov in sofinanciranja strateških raziskovalno-razvojnih projektov ni izvedla v načrtovanih rokih, zato so bila nakazila za projekte manjša od predvidenih. To velja tudi za sofinanciranje raziskovalnega usposabljanja mladih raziskovalcev iz gospodarstva. 

Za odpravo ugotovljenih nepravilnosti in nesmotrnosti smo od TIA zahtevali izvedbo popravljalnih ukrepov in predložitev odzivnega poročila. 
Za izboljšanje poslovanja je računsko sodišče TIA priporočilo, naj sprejme akt o sestavi, delovanju in načinu ocenjevanja strokovnih komisij, ki preverjajo vsebino oziroma ustreznost vlog prijaviteljev na javne razpise, v javnih razpisih pa naj jasno določi način izkazovanja pogojev iz javnih razpisov ter natančneje opredeli upravičene stroške projektov. TIA naj Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo izstavlja zahtevke za plačilo stroškov za svoje delovanje z natančnejšimi izračuni predvidenih stroškov, redno pa naj tudi spremlja dejansko porabo prejetih sredstev ter sprejme akt o premestitvah javnih uslužbencev na druga delovna mesta in akt o zaposlovanju na TIA.

Deli vsebino