Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Pravilnost poslovanja Komunalnega podjetja Logatec

Zadnja sprememba:
23. 12. 2013

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

  • pravilnost poslovanja Komunalnega podjetja Logatec;
  • pravilnost poslovanja Občine Logatec pri izvedbi investicije v razširitev odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh;
  • pravilnost poslovanja Ministrstva za okolje in prostor pri izdaji okoljevarstvenih soglasij in dovoljenj ter zagotavljanju nadzora nad spoštovanjem predpisov pri obratovanju odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh.

Revidirano obdobje:
Od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 3260-1/2010/3 in 3260-1/2010-17 z dne 10. 5. 2011
Datum: 3. 1. 2011

Opombe:

Pravilnost poslovanja pri upravljanju in razširitvi odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh

Računsko sodišče je izvedlo revizijo pravilnosti poslovanja Komunalnega podjetja Logatec, d. o. o, Logatec (v nadaljevanju: Komunalno podjetje Logatec) s poudarkom na upravljanju odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh, pravilnosti poslovanja Občine Logatec pri izvedbi investicije v razširitev odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh ter pravilnosti poslovanja Ministrstva za okolje in prostor – z 10. 2. 2012 je del delovnega področja Ministrstva za okolje in prostor, ki se nanaša na področje prostora, prešel na Ministrstvo za infrastrukturo in prostor –, pri izdaji okoljevarstvenih soglasij in dovoljenj ter zagotavljanju nadzora nad spoštovanjem predpisov pri upravljanju in razširitvi odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011. 

Cilj revizije je bil izrek mnenja o pravilnosti poslovanja Komunalnega podjetja Logatec s poudarkom na upravljanju odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh, izrek mnenja o pravilnosti poslovanja Občine Logatec pri izvedbi investicije v razširitev odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh in izrek mnenja o pravilnosti poslovanja Ministrstva za okolje in prostor pri izdaji okoljevarstvenih soglasij in dovoljenj ter zagotavljanju nadzora nad spoštovanjem predpisov pri upravljanju in razširitvi odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011. 

Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja Komunalnega podjetja Logatec s poudarkom na upravljanju odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011 izreklo negativno mnenje, ker Komunalno podjetje Logatec ni poslovalo v skladu s predpisi v naslednjih primerih:

  • ob prevzemu komunalnih in nekomunalnih odpadkov je nedosledno evidentiralo kraj oddaje pošiljke odpadkov;
  • v obdobju od 1. 1. do 31. 3. 2011 je za 6.836.000 kilogramov preseglo dovoljeno količino odloženih odpadkov iz veljavnega okoljevarstvenega dovoljenja za odlagališče nenevarnih odpadkov Ostri vrh;
  • sprejemalo je odpadke od prevoznika odpadkov družbe Publicus, d. o. o., Ljubljana, kljub temu da je do tega prevoznika iz opravljanja storitev odlaganja odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov Ostri vrh izkazovalo zapadle terjatve – na dan 31. 12. 2010 so te terjatve izkazane v znesku 125.480 evrov, na dan 31. 3. 2011 pa v znesku 218.104 evrov;
  • od aprila 2010 je odlagalo odpadke tudi na razširjenem delu odlagališča odpadkov, ki je bil zgrajen brez gradbenega dovoljenja ter zanj tudi ni bilo izdano okoljevarstveno dovoljenje, prav tako pa ta del odlagališča odpadkov ni vključen v veljavno okoljevarstveno dovoljenje; 
  • ni izvedlo naloženih ukrepov Inšpektorata Republike Slovenije za okolje in prostor za odstranitev odloženih odpadkov z razširjenega dela odlagališča, da bi se zagotovilo odlaganje samo tistih komunalnih odpadkov, ki so obdelani, in da se na odlagališču odpadkov zagotovi ustrezno ravnanje z izcednimi vodami;
  • ni zagotovilo, da bi se na odlagališče odpadkov odlagali samo obdelani komunalni odpadki;
  • na odlagališču odpadkov ni zagotovilo ustreznega ravnanja z izcednimi vodami, in tako preprečilo, da emisije v okolje ne bi presegale predpisanih mejnih vrednosti;
  • napačno je obračunalo in nakazalo okoljsko dajatev za onesnaževanje okolja za odložene nekomunalne odpadke zaradi odlaganja odpadkov v letu 2009 v znesku 21.527 evrov ter v obdobju od 1. 1. do 31. 10. 2010 v znesku 11.506 evrov;
  • za člane nadzornega sveta Komunalnega podjetja Logatec, ki so bili imenovani po določbah Odloka o ustanovitvi javnega komunalnega podjetja Komunalno podjetje Logatec, ni izvedlo aktivnosti za vpis v sodni register;
  • pogodbo o zaposlitvi direktorja Komunalnega podjetja Logatec je uskladilo z določbami Zakona o prejemkih poslovodnih oseb v gospodarskih družbah v lasti Republike Slovenije in samoupravnih lokalnih skupnostih več kot štiri mesece po zakonsko določenem roku in na podlagi take neusklajene pogodbe za julij in avgust 2010 direktorju družbe izplačalo plačo, zaradi česar je imelo za 3.926 evrov večje stroške; 
  • z določitvijo plačilnega razreda v nasprotju s predpisi je v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011 izplačalo za računovodjo 21.965 evrov višjo plačo, za tehničnega vodjo pa 20.367 evrov višjo plačo; 
  • javni naročili za nakup PVC zabojnikov za odpadke in za izvedbo del na razširjenem delu odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh je oddalo v več ločenih postopkih zbiranja ponudb, s čimer se je izognilo uporabi ustreznega postopka – skupna vrednost nepravilnosti je 338.567 evrov;
  • pri izgradnji razširjenega dela odlagališča je naročilo izvedbo del, ki so presegla obseg del iz predmeta javnega naročila, za katera je bil izveden postopek oddaje – skupna vrednost nepravilnosti je 31.749 evrov;
  • kot upravljavec odlagališča je izvedlo razširitev odlagališča brez prej pridobljenega gradbenega dovoljenja;
  • izvedlo je izgradnjo vakuumske kanalizacije in plinovoda v industrijsko-obrtni coni Zapolje v dolžini, ki je presegala dolžino iz v času gradnje veljavnega gradbenega dovoljenja; 
  • pri izgradnji kanalizacije in plinovoda v industrijsko-obrtni coni Zapolje ter pri izgradnji vodovoda v naselju Mandrge je naročilo izvedbo gradbenih del, ki so presegla obseg del iz javnega naročila, za katera je bil izveden postopek oddaje – skupna vrednost nepravilnosti je 144.729 evrov.

Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja Občine Logatec pri izvedbi investicije v razširitev odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011 izreklo negativno mnenje, ker Občina Logatec ni poslovala v skladu s predpisi v naslednjih primerih:

  • kot lastnica odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh je izvedla razširitev odlagališča brez prej pridobljenega gradbenega dovoljenja, okoljevarstvenega soglasja in okoljevarstvenega dovoljenja;
  • z drugimi občinami oziroma izvajalci gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov je sklepala pogodbe za odlaganje odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov in tako posredno povzročila odlaganje odpadkov na razširjenem delu odlagališča, kljub temu da za ta del odlagališča ni bilo pridobljeno uporabno dovoljenje;
  • ni izvedla naloženih ukrepov Inšpektorata Republike Slovenije za okolje in prostor, da mora ustaviti gradnjo razširitve odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh na zemljišču s parcelno številko 512/4, k. o. Blekova vas, ter v roku petih mesecev odstraniti objekt in zemljišče vzpostaviti v prejšnje stanje;
  • za namensko pridobljena sredstva finančnega jamstva za zapiranje odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh ni oblikovala proračunskega sklada in jih je porabljala v okviru letnega proračuna občine za druge namene.
  • Računsko sodišče je od Komunalnega podjetja Logatec zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora izkazati izvedene popravljalne ukrepe za odpravo nepravilnosti, in sicer izdelavo načrta aktivnosti z opredeljenimi aktivnostmi, roki in odgovornimi osebami, s katerimi bo zagotovljeno prenehanje odlaganja odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov Ostri vrh, izdelavo načrta aktivnosti z opredeljenimi aktivnostmi, roki in odgovornimi osebami, s katerimi bo zagotovljena odstranitev nelegalno odloženih odpadkov na razširjenem delu odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh, ter vzpostavitev terjatve do direktorja Komunalnega podjetja Logatec za preveč izplačane plače. 

Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja Ministrstva za okolje in prostor pri izdaji okoljevarstvenih soglasij in dovoljenj ter zagotavljanju nadzora nad spoštovanjem predpisov pri upravljanju in razširitvi odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 3. 2011 izreklo negativno mnenje, ker Ministrstvo za okolje in prostor ni poslovalo v skladu s predpisi v naslednjih primerih:

  • o vlogi za izdajo odločbe o podaljšanju veljavnosti okoljevarstvenega dovoljenja za obratovanje odlagališča po 16. 7. 2009 je Agencija Republike Slovenije za okolje kot prvostopenjski organ odločila šele po dveh letih od prejema vloge, kar je omogočilo obratovanje odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh tudi po 16. 7. 2009, čeprav niso bili izpolnjeni pogoji za izdajo oziroma spremembo okoljevarstvenega dovoljenja za obstoječe odlagališče; 
  • odločbo o odstranitvi odpadkov z zemljišča s parcelno številko 512/4, k. o. Blekova vas, je Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor kot prvostopenjski organ izdal več kot šest mesecev od ugotovljene kršitve, o pritožbi zoper to odločbo pa Ministrstvo za okolje in prostor kot drugostopenjski organ ni odločilo več kot eno leto od prejema; 
  • odločbo o odstranitvi objekta na zemljišču s parcelno številko 512/4, k. o. Blekova vas, ter povrnitvi zemljišča v prvotno stanje je Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor kot prvostopenjski organ izdal več kot eno leto od ugotovljene kršitve, o pritožbi zoper to odločbo pa je Ministrstvo za okolje in prostor kot drugostopenjski organ odločilo po več kot osmih mesecih od prejema; 
  • ob ugotovitvi nelegalne razširitve odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh, Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor investitorja in njegovo odgovorno osebo ni kaznoval z globo ter ni ukrepal zoper izvajalca geodetskih storitev in odgovornega geodeta pri razširitvi odlagališča ter tudi ne zoper izvajalca gradbenih del pri razširitvi odlagališča;
  • pri izvedbi inšpekcijskih pregledov Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor ni odločil o zakonitosti izvedbe širitve odlagališča na zemljišču s parcelnimi številkami 512/2, 378/1 in 376/4, vse k. o. Blekova vas, ki je bila izvedena brez pridobljenega gradbenega dovoljenja, za širitev pa nista bili izdani okoljevarstveno soglasje in okoljevarstveno dovoljenje ter pridobljeno uporabno dovoljenje, Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor tudi ni preprečil odlaganja odpadkov na teh zemljiščih, čeprav je bila v letu 2011 že presežena dovoljena količina odloženih odpadkov iz okoljevarstvenega dovoljenja. 

Računsko sodišče je od Komunalnega podjetja Logatec zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora izkazati izvedene popravljalne ukrepe za odpravo nepravilnosti, in sicer izdelavo načrta aktivnosti z opredeljenimi aktivnostmi, roki in odgovornimi osebami, s katerimi bo zagotovljeno prenehanje odlaganja odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov Ostri vrh, izdelavo načrta aktivnosti z opredeljenimi aktivnostmi, roki in odgovornimi osebami, s katerimi bo zagotovljena odstranitev nelegalno odloženih odpadkov na razširjenem delu odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh, ter vzpostavitev terjatve do direktorja Komunalnega podjetja Logatec za preveč izplačane plače. 

Tudi od Občine Logatec je računsko sodišče zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora občina izkazati izveden popravljalni ukrep za odpravo nepravilnosti, in sicer odpoved pogodb z drugimi občinami oziroma izvajalci gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov za odlaganje odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov Ostri vrh ter iskanje odlagališča za odpadke iz Občine Logatec.

Računsko sodišče je Ministrstvu za kmetijstvo in okolje priporočilo izvedbo inšpekcijskega nadzora o zakonitosti odlaganja odpadkov na razširjenem delu odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh ter izvedbo nadzora nad delom inšpektorjev za okolje Inšpektorata Republike Slovenije za okolje in prostor, ki se od 1. 1. 2013 imenuje Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo in okolje, pri izvedbi inšpekcijskega nadzora.

Računsko sodišče je Ministrstvu za infrastrukturo in prostor priporočilo izvedbo inšpekcijskega nadzora o zakonitosti izvedbe širitve odlagališča nenevarnih odpadkov Ostri vrh ter izvedbo nadzora nad delom gradbenih inšpektorjev Inšpektorata Republike Slovenije za okolje in prostor, ki se od 6. 3. 2012 imenuje Inšpektorat Republike Slovenije za promet, energetiko in prostor, pri izvedbi inšpekcijskega nadzora.

Deli vsebino