Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Pravilnost dela poslovanja občine Trebnje

Zadnja sprememba:
30. 12. 2016

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

pravilnost dela poslovanja občine v letu 2014.

Revidirano obdobje:
od 1. 1. 2014 do 31. 12. 2014

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 324-16/2015/3
Datum: 1. 10. 2015

Opombe:

Pravilnost dela poslovanja Občine Trebnje

Računsko sodišče je revidiralo pravilnost poslovanja Občine Trebnje v letu 2014 v delu, ki se nanaša na pripravo proračuna in zaključnega računa proračuna ter izvrševanje proračuna, pridobivanje in razpolaganje z nepremičnim premoženjem, javna naročila pri investicijskih odhodkih, zadolževanje in druga področja poslovanja ter Občini Trebnje izreklo negativno mnenje.

Pri postopkih priprave proračuna in zaključnega računa proračuna ter izvrševanja proračuna občina ni določila obsega izdatkov za posamezno tromesečje ali drugo obdobje, v okviru katerega smejo neposredni uporabniki plačevati obveznosti. V kadrovskem načrtu občina ni prikazala vseh zahtevanih podatkov. Občina prav tako ni zagotovila notranje revizije poslovanja za leto 2014. Pri plačilu obveznosti iz proračuna občina ni upoštevala zakonskih plačilnih rokov.

Pri postopkih razpolaganja in pridobivanja nepremičnega premoženja občina ni imenovala skrbnika pravnega posla, v načrtu razpolaganja ni prikazala vseh zahtevanih podatkov, postopek razpolaganja je izvedla, preden je bila nepremičnina vključena v veljavni načrt razpolaganja, v postopkih razpolaganja ni objavila namere o sklenitvi neposredne pogodbe, postopek pridobivanja nepremičnega premoženja pa je vodila tako, da bi v primeru, da izpelje postopek do konca, pridobila premoženje, ki po obsegu in kvaliteti ne ustreza pogojem za izvrševanje nalog bodočega upravljavca, ter pri tem v postopku tudi ni pripravila investicijske dokumentacije pred uvrstitvijo projekta v načrt razvojnih programov.

Pri postopkih oddaje javnih naročil občina gradbenih del ni oddala v skladu s predpisi o javnem naročanju.

Občina ni v celoti izvajala nadzora nad zadolževanjem pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine ter od pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine ni pridobila podatkov o stanju zadolženosti. Občina se je tudi dolgoročno zadolžila s sklenitvijo pogodbe o obročnem odplačilu obveznosti, ne da bi upoštevala postopke zadolževanja občin.

Občina ni vzpostavila popolne evidence za odmero nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč in ni pobrala vseh prejemkov iz svoje pristojnosti. Pri odmeri nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč je upoštevala opredelitev nezazidanega stavbnega zemljišča in merila, ki so sicer bila v skladu z Odlokom o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Trebnje, vendar pa v neskladju z Zakonom o stavbnih zemljiščih. Pri določitvi oprostitve plačila nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč občina ni upoštevala zakonsko določenih pogojev.

Pri postopkih zaposlitev v letu 2014 župan ni izdal soglasja za zaposlitev, občina pa ni pripravila zahtev za izdajo soglasja. Občina tudi ni izkazala, da so bili izpolnjeni pogoji glede sklenitve pogodb o zaposlitvi za določen čas.
Pri postopkih dodeljevanja tekočih transferov nepridobitnim organizacijam in ustanovam občina ni imenovala komisije za vodenje postopka, objava javnega razpisa in razpisna dokumentacija pa ni vsebovala vseh obveznih sestavin. Na področju športa in kulture občina dela sredstev ni razdelila na podlagi pogojev in meril, določenih v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Občina je izvajalcu kulturnega programa dodelila sredstva, ne da bi prej izvedla javni razpis oziroma javni poziv.

Računsko sodišče je Občini Trebnje podalo priporočila za izboljšanje poslovanja, odzivnega poročila pa ni zahtevalo, ker so bile že med samim revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi.

Deli vsebino