Skoči do osrednje vsebine

Novica

Vzporedna revizija o bralni pismenosti otrok v Avstriji in Sloveniji

Računsko sodišče Republike Avstrije in Računsko sodišče Republike Slovenije sta se odločila za sodelovanje pri skupnem projektu, ki je pod drobnogled vzel vprašanje bralne pismenosti otrok v Avstriji in Sloveniji v obdobju od leta 2014 do leta 2018. Z namenom, da bi problematiko na področju pismenosti otrok v posamezni državi bolje raziskali, sta VRI Avstrije in VRI Slovenije izvedli vsaka svojo revizijo smotrnosti, ki pa sta kljub temu vključevali določena skupna vprašanja.

V zvezi z omenjenim projektom sta se predsednica avstrijskega računskega sodišča Margit Kraker in predsednik slovenskega računskega sodišča Tomaž Vesel 30. septembra 2020 sestala na videokonferenci, v okviru katere sta razpravljala o rezultatih revizij posamezne države.

Tako Avstrija kot Slovenija sta se zavezali, da si bosta prizadevali za dvig pismenosti vseh otrok in mladostnikov do leta 2030, kot to predvideva četrti cilj trajnostnega razvoja OZN (vsem enakopravno zagotoviti kakovostno izobrazbo ter spodbujati možnosti vseživljenjskega učenja za vsakogar).

Glede na prepoznane izzive posamezne države na področju bralne pismenosti ter s tem povezana ugotovljena tveganja je poudarek vsakega poročila nekoliko drugačen. VRI Avstrije je tako podrobneje proučila promocijo pomena in razvoja bralnih zmožnosti v osnovnih in srednjih šolah v šolskih letih od 2014/2015 do 2017/2018, medtem ko je VRI Slovenije izbrala sistemski pristop, s pomočjo katerega je ugotavljala dejavnike in njihov vpliv na razvijanje bralne pismenosti slovenskih otrok v obdobju od leta 2014 do leta 2018.

Podrobnejše informacije o izvedenih revizijah in obe poročili so na voljo na spletnih straneh posamezne institucije:

Priloga: