Skoči do osrednje vsebine

Revizija

Poslovanje Občine Žiri v delu, ki se nanaša na izdajanje občinskih glasil in objave v medijih v letih 2013 in 2014

Zadnja sprememba:
16. 12. 2016

Podatki o reviziji

Revidiranec/ci:

Cilj revizije:

Izrek mnenja o pravilnosti in smotrnosti poslovanja občine v delu, ki se nanaša na izdajanje občinskih glasil in objave v medijih v letih 2013 in 2014.

Revidirano obdobje:
Mediji 2013 in 2014

Sklep o reviziji:
Številka sklepa: 324-14/2015/2
Datum: 8. 4. 2015

Opombe:

Pravilnost in smotrnost poslovanja Občine Žiri v delu, ki se nanaša na izdajanje občinskih glasil in objave v medijih

Računsko sodišče je revidiralo pravilnost in smotrnost poslovanja Občine Žiri v delu, ki se nanaša na izdajanje občinskih glasil in objave v medijih v letih 2013 in 2014. 

O pravilnosti poslovanja Občine Žiri v delu, ki se nanaša na izdajanje občinskih glasil in objave v medijih v letih 2013 in 2014, je računsko sodišče izreklo mnenje s pridržkom. Obrazložitve finančnih načrtov občine v proračunih in rebalansih proračunov za izdajanje občinskega glasila in financiranje programskih vsebin v drugih medijih niso popolne. Župan pred imenovanjem odgovorne urednice ni pridobil mnenja uredništva. Oglaševalske vsebine v občinskih glasilih niso bile označene, da bi bile jasno prepoznavne, in niso bile posebej ločene od ostalih programskih vsebin. Občina sredstev za izdajanje občinskega glasila v proračunih ni načrtovala na podlagi letnega finančnega načrta, saj ga odgovorna urednica ni pripravila. V občinskem glasilu je občina šest volilnih oglasov objavila brezplačno in ni označila, da gre za brezplačne objave. Občina je tri račune v skupnem znesku 484 evrov plačala, ne da bi imela za to pravno podlago v sklenjeni pogodbi ali izdani naročilnici, pri plačilu obveznosti iz proračuna pa ni upoštevala zakonskih plačilnih rokov.

Za izrek mnenja o smotrnosti poslovanja Občine Žiri v delu, ki se nanaša na izdajanje občinskih glasil in objave v medijih v letih 2013 in 2014, je računsko sodišče proučilo tri področja, in sicer načrtovanje in doseganje namena na področju medijev, izdajanje občinskega glasila (razširjanje programskih in oglaševalskih vsebin) ter financiranje programskih vsebin v drugih medijih. Občina je pri izdajanju občinskega glasila in objavah v medijih ravnala delno učinkovito.

Občina nima sprejetega strateškega dokumenta na področju medijev, v katerem bi določila namen in opredelila cilje izdajanja občinskega glasila in financiranja programskih vsebin v drugih medijih, teh pa tudi ni določila v proračunih občine. Občinskega sveta ni seznanila s podatki o nakladi občinskega glasila, načrtovanimi in realiziranimi odhodki za izdajanje občinskega glasila po vrstah odhodkov ter načrtovanimi in realiziranimi posrednimi stroški izdajanja občinskega glasila. Poleg tega ni preverjala zadovoljstva občanov glede informiranja v občinskem glasilu in drugih medijih.

Občina je zagotovila sorazmerno visoko stopnjo avtonomnosti in neodvisnosti pri nastajanju občinskega glasila z imenovanjem in sestavo uredništva, z določitvijo programske zasnove ter s spodbujanjem občanov in predstavnikov interesnih skupin k pripravi prispevkov. Kljub temu bi bilo mogoče avtonomnost in neodvisnost povečati tako, da se mandatno obdobje uredništva občinskega glasila ne bi ujemalo z mandatnim obdobjem občinskega sveta in župana, da bi uredništvo o svojem delu poročalo ne samo županu ampak tudi občinskemu svetu ter da bi programska zasnova vsebovala tudi razmerja med programskimi vsebinami.

Občina s prihodki od oglaševanja v občinskem glasilu ni pokrila vseh stroškov izdajanja občinskega glasila. Cena ene strani oglasa v občinskem glasilu je višja od stroškov ene strani občinskega glasila in nižja od cene oglasa ene strani v primerjanem mediju, zato računsko sodišče ocenjuje, da sicer obstaja tveganje, da občina z razširjanjem oglaševalskih vsebin v občinskem glasilu vpliva na konkurenco na trgu, vendar pa da ta vpliv ni velik.

Vsebina financiranja programskih vsebin v drugih medijih, kaže na to, da je občina v drugih medijih financirala nekatere istovrstne programske vsebine, kot jih je razširjala v občinskem glasilu, podvajale pa so se tudi nekatere programske vsebine, ki jih je financirala v drugih medijih. Ker občina predhodno ni izdelala analize financiranja programskih vsebin v drugih medijih, računsko sodišče ocenjuje, da je s financiranjem nekaterih istovrstnih programskih vsebin v občinskem glasilu in v drugih medijih nesmotrno porabila proračunska sredstva, ki jih je namenila za financiranje programskih vsebin v drugih medijih. Financirala je tudi programske vsebine za samooglaševanje v drugih medijih, kjer je objavo teh vsebin naročila in plačala, vendar bralci in poslušalci drugih medijev s tem niso bili seznanjeni.

Računsko sodišče je Občini Žiri podalo priporočila za izboljšanje poslovanja, odzivnega poročila pa ni zahtevalo, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi.

Deli vsebino