Velikost pisave

Za dodatno povečavo pisave lahko uporabite tudi:

CTRL + za povečavo
CTRL - za pomanjšavo

 

V primeru težav pri dostopanju do informacij nam te lahko sporočite na webmaster.rsrs@rs-rs.si, zaželeni pa so tudi vaši predlogi in povratne informacije glede uporabniške izkušnje dostopnosti na spletni strani.

Dostopnost

Vsebina spletišča računskega sodišča je zasnovana z namenom zagotoviti univerzalno dostopnost objavljenih informacij komurkoli, kadarkoli in brezplačno. Ker univerzalno dostopnost omejujejo predvsem zdravstvene omejitve uporabnikov spletišča (te obsegajo predvsem vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne omejitve, ipd.) ter tehnične omejitve, smo le-tem posvetili posebno pozornost in skušali spletišče v čim večji meri prilagoditi, zato upoštevamo naslednja priporočila:

  • uporabljamo pisave, ki jim je mogoče povečati velikost,
  • pomembne slike so opremljene z opisi,
  • ne uporabljamo premikajočih slik (GIF),
  • imena povezav so opisna,
  • videoposnetki so večinoma opremljeni s podnapisi.

Spletišče je optimizirano za uporabo na različnih vrstah naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon) in za različne spletne brskalnike in operacijske sisteme. Zaradi boljše podpore za osebe s posebnimi potrebami vam priporočamo uporabo najnovejše različice spletnih brskalnikov, kadarkoli je to mogoče. Kljub temu da si prizadevamo v čim večji možni meri povečati dostopnost in uporabnost našega spletišča, pa vsi elementi ne omogočajo optimizacije za popolno dostopnost. Zato določene objavljene vsebine ne izpolnjujejo vseh zahtev glede dostopnosti, kot jih določa Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij.

    Več o tem v Izjavi o dostopnosti >

    Novica

    Povzetek novinarske konference o plačah direktorjev

    Računsko sodišče je na današnji novinarski konferenci predstavilo petnajst novih revizijskih poročil, ki predstavljajo prečno revizijo pravilnosti obračunavanja plač direktorjev v desetih javnih podjetjih, članov uprave v treh gospodarskih družbah, v katerih ima RS večinski poslovni delež, in direktorjev v dveh gospodarskih družbah, ki opravljata gospodarsko javno službo, za leto 2005.

    Predsednik računskega sodišča g. Igor Šoltes in vrhovni državni revizor g. Samo Jereb

    Cilj revizij je bil izrek mnenja o pravilnosti določanja, obračunavanja ter izplačevanja plač in drugih prejemkov.

    V prečno revizijo je bilo vključenih:

    • 5 javnih podjetij v lasti ene občine,
    • 5 javnih podjetij v lasti več občin,
    • 2 izvajalca gospodarske javne službe (GJS) na lokalni ravni, ki nista javni podjetji,
    • 3 podjetja v večinski državni lasti s podobno dejavnostjo, kot je izvajanje GJS.

    Pri izvajanju revizije smo ugotovili, da v letu 2005 :

    • 4 od 5 občin niso ustanovile skupnega ustanoviteljskega organa,
    • v letu 2005 - 7 od 10 občin ni imelo sprejetih ali uveljavljenih meril za določitev plače župana, in
    • je posledično kar 8 od 10 direktorjev javnih podjetij prejemalo večjo plačo od plače župana v skupnem znesku 21.708.000 SIT,
    • je bilo v neskladju s pogodbami izplačanih 3.953.000 SIT prejemkov direktorjev, od tega 533.000 SIT v podjetjih v večinski državni lasti, 3.420.000 SIT pa v javnih podjetjih v lasti občin (ta znesek je vključen v 21.708 tisoč tolarjev).

    V odzivnih poročilih smo zahtevali, da:

    • prejemniki vrnejo vsa izplačila, ki niso imela podlage v sklenjenih pogodbah – 1.697.000 SIT je bilo že vrnjenih v teku revizije, 2.256.000 SIT morajo prejemniki še vrniti.
    • podjetja uskladijo določbe pogodbe o zaposlitvi s poslovodnimi osebami z določbo 100b. člena ZLS oziroma sprejetimi merili občin ali skupnih ustanoviteljskih organov.
    • občine ustanovijo skupne ustanoviteljske organe,
    • občine oziroma skupni ustanoviteljski organi sprejmejo merila za določitev plače direktorjev javnih podjetij.

    Na podlagi izvedene revizije opozarjamo na naslednje težave pri izvajanju veljavne zakonodaje:

    • 61. člen Zakona o lokalni samoupravi (ZLS) ki določa, da morajo občinski sveti ustanoviti skupni ustanoviteljski organ, se v praksi ne izvaja;
    • merila za določitev plače direktorjev javnih podjetij niso sprejeta, velikokrat tudi zaradi neobstoja skupnega ustanoviteljskega organa;
    • 100b. člen ZLS dovoljuje različne interpretacije ali je plača direktorjev omejena zgolj v primeru, če skupni ustanoviteljski organ sprejme merila za določitev plače direktorjev;
    • 100b. člen ZLS omejuje zgolj plače direktorjev na višino plač županov, ne določa pa omejitev pri določanju višine dodatka za delovno dobo in drugih vrst plačil zaposlenim (zavarovanja, službeni avtomobili, zdravstveni pregledi, izobraževanja itd.), zato je omejitev mogoče obiti;
    • plače direktorjev javnih podjetij v lasti RS so omejene s Sklepi Vlade RS. Menimo, da bi morala vlada predlagati zakonsko ureditev tega področja tako, da bi na enak način in z enakimi merili urejala plače direktorjev vseh javnih podjetij, ne glede na to, ali so v državni ali občinski lasti;
    • plače direktorjev v družbah, ki so v večinski lasti RS niso omejene, Sklepa o priporočilih predstavnikom RS v nadzornih svetih teh družb pa se ne upošteva, zato se pojavlja dvom v smiselnost obstoja takih priporočil.

    Kljub temu, da je bil ZLS spremenjen v letu 2005, še vedno obstajajo navedene sistemske težave pri urejanju plač direktorjev v javnih podjetjih in podjetjih v večinski državni lasti, zato smo Vladi RS že posredovali dve pobudi za ponovno preučitev načina omejevanja plač direktorjev javnih podjetij in družb v večinski lasti RS ali občin (marec in september 2006). Po prejemu odzivnih poročil in izdaji porevizijskih poročil, bomo Vlado RS ponovno seznanili z ugotovljenimi težavami pri izvajanju veljavne zakonodaje, vsekakor pa priporočamo, naj Vlada RS razmisli o načinu urejanja plač direktorjev vseh javnih podjetij v sistemskem zakonu, ki bo urejal poslovanje vseh pravnih oseb s takim statusom (npr. Zakon o javnih podjetjih).

    Predstavitev z novinarske konference