Velikost pisave

Za dodatno povečavo pisave lahko uporabite tudi:

CTRL + za povečavo
CTRL - za pomanjšavo

 

V primeru težav pri dostopanju do informacij nam te lahko sporočite na webmaster.rsrs@rs-rs.si, zaželeni pa so tudi vaši predlogi in povratne informacije glede uporabniške izkušnje dostopnosti na spletni strani.

Dostopnost

Vsebina spletišča računskega sodišča je zasnovana z namenom zagotoviti univerzalno dostopnost objavljenih informacij komurkoli, kadarkoli in brezplačno. Ker univerzalno dostopnost omejujejo predvsem zdravstvene omejitve uporabnikov spletišča (te obsegajo predvsem vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne omejitve, ipd.) ter tehnične omejitve, smo le-tem posvetili posebno pozornost in skušali spletišče v čim večji meri prilagoditi, zato upoštevamo naslednja priporočila:

  • uporabljamo pisave, ki jim je mogoče povečati velikost,
  • pomembne slike so opremljene z opisi,
  • ne uporabljamo premikajočih slik (GIF),
  • imena povezav so opisna,
  • videoposnetki so večinoma opremljeni s podnapisi.

Spletišče je optimizirano za uporabo na različnih vrstah naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon) in za različne spletne brskalnike in operacijske sisteme. Zaradi boljše podpore za osebe s posebnimi potrebami vam priporočamo uporabo najnovejše različice spletnih brskalnikov, kadarkoli je to mogoče. Kljub temu da si prizadevamo v čim večji možni meri povečati dostopnost in uporabnost našega spletišča, pa vsi elementi ne omogočajo optimizacije za popolno dostopnost. Zato določene objavljene vsebine ne izpolnjujejo vseh zahtev glede dostopnosti, kot jih določa Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij.

    Več o tem v Izjavi o dostopnosti >

    Revizija

    Informacijski sistem Službe Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko

    Zadnja sprememba:
    13. 6. 2012

    Podatki o reviziji

    Revidiranec/ci:

    Cilj revizije:

    Učinkovitost delovanja informacijskega sistema in pravilnost poslovanja Službe Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko.

    Revidirano obdobje:
    Od 1. 1. 2009 do datuma izdaje osnutka revizijskega poročila

    Sklep o reviziji:
    Številka sklepa: 1210-3/2009-2
    Datum: 9. 9. 2009

    Opombe:

    Informacijski sistem Službe Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko

    Računsko sodišče je revidiralo učinkovitost in pravilnost poslovanja Službe Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko (v nadaljevanju: SVLR) v delu, ki se nanaša na informacijski sistem za spremljanje, poročanje in izvajanje operativnih programov (v nadaljevanju: ISARR) v obdobju od začetka leta 2009 do 11. 4. 2011.

    Mnenje, da SVLR ne zagotavlja učinkovitega delovanja informacijskega sistema ISARR, je računsko sodišče izreklo na podlagi odgovorov na podvprašanja, ki si jih je zastavilo v reviziji.

    • Pri proučevanju usklajenosti investicij v informacijski sistem ISARR s strateškimi in drugimi relevantnimi cilji je računsko sodišče ugotovilo, da SVLR ni izvajala vseh potrebnih aktivnosti za zagotovitev usklajenosti investicij v informacijski sistem ISARR s strateškimi in drugimi relevantnimi cilji. SVLR nima sprejete strategije za informacijski sistem ISARR, v pripravljeni študiji izvedbe investicije za informacijski sistem ISARR pa so bile zapisane aktivnosti in predvideni izdelki le okvirno. Vodstvo SVLR je spremljalo stanje na projektu ISARR, ni pa upoštevalo priporočil zunanjega izvajalca za učinkovitejši razvoj in delovanje ISARR. SVLR je glede problematike črpanja sredstev evropske kohezijske politike v letu 2009 pripravila poročilo o stanju na projektu za Vlado Republike Slovenije. Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije je izvedla naloge v zvezi s postavitvijo skupnega projekta z Ministrstvom za finance, vendar se projekt s tako določeno postavitvijo ni izvajal.
    • Na področju zasnove in vzpostavitve informacijskega sistema ISARR je računsko sodišče ugotovilo, da SVLR ni zasnovala in vzpostavila informacijskega sistema ISARR tako, da bi bilo njegovo delovanje učinkovito. SVLR ni določila metodologije za razvoj informacijskega sistema ISARR, nima pa tudi podatkovnega slovarja. V vseh modulih, ki jih je pridobila, uporablja neustrezen tip zapisa float. SVLR ni pripravila načrta nabave tehnološke infrastrukture in potreb opreme za informacijski sistem ISARR. Pri pripravi podatkov za prenos v informacijski sistem Ministrstva za finance so se vrednosti polj v ISARR ponovno izračunavale, namesto da bi se prenesle že izračunane vrednosti zneskov pri pripravi zahtevkov za povračilo. Zaradi teh razlik v izračunih so se zavračali zahtevki za povračilo. V produkcijsko okolje je rešitve nameščal zunanji izvajalec, kar je v nasprotju z načelom dobre prakse razmejitev nalog.
    • Na področju storitev za dobavo in zagotavljanje delovanja informacijskega sistema ISARR je računsko sodišče ugotovilo, da te niso bile dobro opravljene. Med izvajanjem pogodbe o razvoju in vzdrževanju informacijskega sistema ISARR v letu 2010 je dela izvajalo le šest sodelavcev od dvanajstih, ki so bili navedeni v ponudbi izvajalca z ustreznimi referencami. Za ostale sodelavce izvajalca SVLR ni preverjala ustreznosti glede predpisanih sposobnosti in izkušenj. Dela se niso izvajala v skladu s pogodbo o razvoju in vzdrževanju informacijskega sistema ISARR. V okviru nalog nadgradenj in vzdrževanja se po navedbah SVLR 42 odstotkov opravljenih del nanaša na neopredeljene nadgradnje in aktivnosti, čeprav je bil njihov delež v okviru sklenjene pogodbe o razvoju in vzdrževanju informacijskega sistema ISARR le 21,2-odstoten. V pogodbi o razvoju in vzdrževanju informacijskega sistema ISARR je SVLR zapisala zahtevo o uporabi naprednih tehnologij in metod, izvajalec pa je kljub tej zahtevi še konec leta 2008 razvil novo funkcionalnost v tehnologiji MS Access. SVLR še vedno nima ustrezne tehnične dokumentacije informacijskega sistema ISARR. Večina razvojnih nalog je opredeljena kot preprosta, za katere ni potrebno testiranje naročnika. Razvojne naloge v specifikacijah, ki jih pripravlja zunanji izvajalec, niso bile podrobneje opredeljene, vsebina predvidenih nadgradenj in popravkov v programski opremi ni bila natančno določena in opisana. SVLR nima sprejete politike o varovanju in zaščiti podatkov. SVLR ni imela predpisanega postopka za prenehanje uporabniških računov. V okviru podatkovne zbirke Microsoft SQL Server 2000 je prihajalo do odstopanj od načel dobre prakse upravljanja varnosti.
    • Pri proučevanju koristi zaradi delovanja informacijskega sistema ISARR je računsko sodišče ugotovilo, da je SVLR pripravila dokumente, ki so zahtevani z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, vendar so pričakovani rezultati zastavljeni tako, da jih ni mogoče objektivno ovrednotiti in ugotoviti, kakšne so dejanske koristi SVLR zaradi izvedbe te investicije.
    • Pri proučevanju delovanja aplikativnih kontrol v informacijskem sistemu ISARRje računsko sodišče ugotovilo, da te ne delujejo. Matični podatki se spreminjajo tudi, ko v informacijskem sistemu ISARR obstajajo pripadajoči zapisi o pogodbah. V informacijski sistem ISARR niso bile vgrajene ustrezne kontrole, ki bi preverjale pravilnost izračunanih zneskov za izpis zahtevka za povračilo. Programska oprema za pripravo seznama plačanih/preverjenih računov ni delovala zanesljivo. SVLR ni posebej določila načina zaokrožanja zneskov izračuna javno upravičenih izdatkov, prispevka Evropske unije za povračilo in nacionalnega javnega financiranja. V informacijskem sistemu ISARR so zneski prisilno zaokroženi navzdol, uporabniki pa s tem niso bili seznanjeni. Po podatkih organa za potrjevanje zavrnjeni zahtevki za povračilo predstavljajo 41,1 odstotka vseh zahtevkov, obdelanih do 1. 10. 2010, na organu za potrjevanje. Na podlagi podatkov v informacijskem sistemu ISARR ni mogoče strukturirano in sistematično spremljati vzrokov zavrnitve. Računsko sodišče je ugotovilo, da v 35,8 odstotka zavrnjenih zahtevkov niso bile upoštevane osnovne kontrole glede razmerij med javno upravičenimi stroški, prispevkom Evropske unije in nacionalnega javnega financiranja.

    Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja SVLR v delu, ki se nanaša na informacijski sistem ISARR, izreklo negativno mnenje. V informacijski sistem vneseni podatki nimajo vedno podlage v listinah, ki bi bile v skladu s poslovnim dogodkom, ki ga izkazujejo. Zaradi napačne izbire tipa zapisa podatka zapisi vrednosti v podatkovni zbirki niso vedno enaki zneskom, ki so zapisani na listinah. Uporabniki, ki niso bili seznanjeni z uporabljeno metodologijo izračuna zneskov v ISARR, so v informacijski sistem ISARR zapisovali neverodostojne dodatne zneske upravičenih stroškov v znesku en cent brez podlage v listini, da bi dobili enak znesek, kot je bil zapisan na odredbi za izplačilo iz državnega proračuna. V informacijski sistem ISARR se tudi niso zapisovali vsi zahtevani podatki iz Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006.

    Računsko sodišče je SVLR naložilo, da v 90 dneh predloži odzivno poročilo. V njem mora izkazati izvedbo popravljalnih ukrepov ter predložiti načrt aktivnosti za zapisovanje točnih zneskov z listin v informacijski sistem ISARR ter zapisovanje vseh zahtevanih podatkov iz Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006. SVLR mora predložiti tudi navodilo o pravilih zaokrožanja zneskov pri izvajanju kohezijske politike, ki bo usklajeno z organom potrjevanja, ter predložiti načrt za konsistentno uporabo teh pravil v ISARR.

    Računsko sodišče je SVLR podalo tudi več priporočil za učinkovitejše delovanje informacijskega sistema ISARR.

    Deli vsebino