Velikost pisave

Za dodatno povečavo pisave lahko uporabite tudi:

CTRL + za povečavo
CTRL - za pomanjšavo

 

V primeru težav pri dostopanju do informacij nam te lahko sporočite na webmaster.rsrs@rs-rs.si, zaželeni pa so tudi vaši predlogi in povratne informacije glede uporabniške izkušnje dostopnosti na spletni strani.

Dostopnost

Vsebina spletišča računskega sodišča je zasnovana z namenom zagotoviti univerzalno dostopnost objavljenih informacij komurkoli, kadarkoli in brezplačno. Ker univerzalno dostopnost omejujejo predvsem zdravstvene omejitve uporabnikov spletišča (te obsegajo predvsem vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne omejitve, ipd.) ter tehnične omejitve, smo le-tem posvetili posebno pozornost in skušali spletišče v čim večji meri prilagoditi, zato upoštevamo naslednja priporočila:

  • uporabljamo pisave, ki jim je mogoče povečati velikost,
  • pomembne slike so opremljene z opisi,
  • ne uporabljamo premikajočih slik (GIF),
  • imena povezav so opisna,
  • videoposnetki so večinoma opremljeni s podnapisi.

Spletišče je optimizirano za uporabo na različnih vrstah naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon) in za različne spletne brskalnike in operacijske sisteme. Zaradi boljše podpore za osebe s posebnimi potrebami vam priporočamo uporabo najnovejše različice spletnih brskalnikov, kadarkoli je to mogoče. Kljub temu da si prizadevamo v čim večji možni meri povečati dostopnost in uporabnost našega spletišča, pa vsi elementi ne omogočajo optimizacije za popolno dostopnost. Zato določene objavljene vsebine ne izpolnjujejo vseh zahtev glede dostopnosti, kot jih določa Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij.

    Več o tem v Izjavi o dostopnosti >

    Revizija

    Gospodarnost poslovanja DARS pri dogovoru in izplačilu odškodnine in dogovoru o gradnji nadvoza čez avtocestni odsek Pluska-Ponikve

    Zadnja sprememba:
    22. 4. 2011

    Podatki o reviziji

    Revidiranec/ci:

    Cilj revizije:

    Izrek mnenja o gospodarnosti poslovanja Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji pri dogovoru in izplačilu odškodnine Mirku Kovačiču, Grm 12, 8210 Trebnje in dogovoru o gradnji nadvoza 4-4 čez avtocestni odsek Pluska-Ponikve.

    Revidirano obdobje:
    1. 1. 2009 do 31. 5. 2010

    Sklep o reviziji:
    Številka sklepa: 321-3/2010/3 in 321-3/2010/14 z dne 2. 8. 2010.
    Datum: 24. 5. 2010

    Opombe:

    Izplačilo odškodnine in gradnja nadvoza nad avtocestnim odsekom Pluska–Ponikve

    Računsko sodišče je predstavilo ugotovitve revizije, katere cilj je bil izrek mnenja o gospodarnosti poslovanja DARS pri dogovoru in izplačilu odškodnine fizični osebi in dogovoru o gradnji nadvoza čez avtocestni odsek Pluska – Ponikve v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 5. 2010. 

    Namen revizije je bil preveriti ustreznost sklenjene kupoprodajne in menjalne pogodbe in sporazuma namesto razlastitve med DARS in fizično osebo in vzroke za:

    • izplačilo odškodnine, ki naj bi pripadala družbi Avtotransport Kovačič, d. o. o., Trebnje (v nadaljevanju: Avtotransport Kovačič) na račun fizične osebe,
    • izgradnjo posebnega nadvoza povsem blizu predvidenega izvoza iz avtoceste,
    • neizvedbo razlastitvenega postopka.

    DARS je s podpisom kupoprodajne in menjalne pogodbe in sporazuma namesto razlastitve (v nadaljevanju: pogodba in sporazum) ravnala negospodarno, saj je na podlagi pogodbe in sporazuma fizični osebi priznala tudi znesek odškodnine v vrednosti 1.500.000,00 evrov, čeprav ta do te odškodnine ni bila upravičena. Odškodnina je bila namreč izračunana na podlagi dodatnih stroškov poslovanja družbe Avtotransport Kovačič zaradi poslovanja na dveh lokacijah in ne na podlagi stroškov, ki bi bremenili fizično osebo. Pogodba in sporazum je tako nična v delu, ki se nanaša na priznanje odškodnine za stroške Avtotransporta Kovačič in izgradnje nadvoza. Zaradi neupravičenega izplačila te odškodnine fizični osebi je DARS negospodarno povečala svoje izdatke še za 333.333,33 evra plačane akontacije dohodnine za fizično osebo. Zaradi pristanka na sklenitev pogodbe, s katero se je DARS poleg izplačila odškodnine zavezala plačati tudi vse davčne obveznosti iz tega posla, pa je DARS povzročila tveganje, da bo morala plačati še 209.191,58 evra poračuna dohodnine in stroške zastopanja pri izpodbijanju informativnega izračuna dohodnine oziroma odločbe o odmeri dohodnine fizični osebi, saj ta od DARS terja tudi plačilo teh zneskov. 

    V skladu s pogodbo in sporazumom je del navedene odškodnine v vrednosti 500.000,00 evrov DARS zadržala za financiranje izgradnje nadvoza 4-4, za katerega sta DARS in Ministrstvo za promet s fizično osebo sklenila pogodbo o sofinanciranju ter ureditvi medsebojnih razmerij v zvezi z izgradnjo nadvoza na avtocestnem odseku Pluska–Ponikve (v nadaljevanju: pogodba o sofinanciranju). Pogodba o sofinanciranju je v nasprotju z Zakonom o javnih cestah, ki dovoljuje sklenitev tovrstne pogodbe le z gospodarsko družbo ali podjetnikom-posameznikom. Nadvoz 4-4 nad avtocestnim odsekom Pluska–Ponikve je bil tako zgrajen v nasprotju z veljavnimi predpisi, poraba sredstev zanj pa negospodarna, saj tudi Avtotransport Kovačič ni uveljavljal svojih pravic, ki bi jih lahko v skladu z Zakonom o urejanju prostora. 

    Tudi če bi Avtotransport Kovačič uveljavljal pravico do odškodnine in bi DARS odškodnino priznala dejanskemu upravičencu, bi ravnala negospodarno zaradi priznavanja odškodnine v vrednosti 1.500.000,00 evrov, saj je bila pri izračunu škode, ki bi nastala zaradi poslovanja Avtotransporta Kovačič na dveh lokacijah, upoštevana povezava med obema lokacijama z uporabo daljše lokalne ceste in ne povezava med obema lokacijama zgolj z nadvozom nad avtocesto. Prav tako pa so bili upoštevani podatki iz leta 2007 in 2008, ne pa podatki o zmanjšanem obsegu poslovanja Avtotransporta Kovačič iz leta 2009, ki so bili merodajni ob sklenitvi pogodbe in sporazuma. 

    DARS je zaradi nakazila odškodnine fizični osebi in ne Avtotransportu Kovačič omogočila nastanek tveganja, da se bo Avtotransport Kovačič izognil plačilu najmanj 200.000,00 evrov pri obračunu davka od dohodkov pravnih oseb, saj stroški Avtotransporta Kovačič ne bodo kriti iz izplačane odškodnine DARS. 
    Računsko sodišče je za odpravo ugotovljenih nepravilnosti in nesmotrnosti od DARS in nadzornega sveta DARS v roku 90 dni zahtevalo izvedbo popravljalnih ukrepov za odpravo posledic sklenitve pogodbe in sporazuma v nasprotju s predpisi ter podalo priporočili za izboljšanje poslovanja DARS pri dogovarjanju z lastniki o odkupu njihovih zemljišč za gradnjo avtocest.

    Predstavitev z novinarske konference (205 kB)

    Deli vsebino